dissabte, 18 de març del 2017

DORMIR AL RAS



Cantoni, 18 de Març de 2017

Tinc un gran amic amb el que compartim aficions. Una sort !!
Ja us he explicat altres vegades que la tranquil·litat de la muntanya m’omple, el seu punt culminant és fer-hi vivacs, tan sol com acompanyat, sempre m’ha agradat dormir al ras, aquesta setmana comptant que hi havia neu més que suficient vaig proposar-li al Ramon d’anar a fer un vivac a Vallter2000, concretament al coll de Mantet o al Pic de la Dona, evidentment va trigar dos segons a dir que si.

Gra de Fajol, coll de la Marrana i Bastiments
En Ramon va pujant ....
Doncs apa ja ens tens el divendres a les 5 de la tarda en marxa cap a Vallter 2000, l’objectiu era pujar a Mantet o al Pic de la Dona, que ja elteniu explicat en aquest mateix blog, i fer-hi un igloo per tal de passar-hi la nit. Només d’arribar a Vallter ja ens vàrem donar compte que no hi havia tanta neu com ens pensàvem, però a nosaltres ens es ben igual, amunt que fa pujada, comencem a caminar que ja s’està fent de nit. Tot i la neu en poc més de 30 minuts som a Mantet, ja quasi bé no ens hi veiem i posem en marxa els frontals. Hi ha poc gruix de neu i decidim fer un refugi per dormir-hi mirant els estels.


En Ramon va tallant blocs de neu i jo vaig muntant un paravent per protegir-nos del vent, de fet en fa poc de vent, encara que fa força fred, estem a 2.400 m al bell mig de una nevera. Ens ho passem bé i quan el tenim acabat ens fiquem al sac per sopar i dormir. Gaudirem de una gran nit estelada.
De bon mati ens aixequem per veure sortir el Sol i aprofitem per pujar fins el Pic de la Dona (2.701 m.), hem dormit sense passar fred, potser hem baixat a -3ºC, dormint a glops com sempre quan es fa vivac i gaudint del sil·lenci i un cel magnífic.

Ja es fa de dia, el Gra de Fajol i Bastiments
La Lluna sobre el Gra de Fajol Gran i Petit
Pic de la Dona, anem-hi !!

I surt el Sol !!!
Al Pic de la Dona, quina nit tan fantàstica !!!

De tornada esmorzem a Setcases i cap a casa abans de dinar. M’agrada la muntanya, no ho puc evitar.
Notes: No feu ximpleries com aquesta si no en teniu el cul pelat, cal un molt bon sac, funda vivac i aillant. Cal saber on aneu i quin temps us farà, una nit bonica és pot convertir en un infern, per tan feu-ho acompanyats de gent veterana que us vagin ensenyant, hi ha molts petits trucs que poden fer-ho agradable o no. Mai sobrepassar el nostre nivell !!!

Us hi penjo una petita filmació del procés de construccií de un igloo, en aquest cs el vaig fer tot sol i també hi vaig dormir-hi ben solet i ben a gust, espero que us agradi.