dissabte, 15 d’abril del 2017

SANT CORNELI

Cantoni, 15 d’Abril de 2017

Sant Corneli
He tornat a caminar fins a Sant Corneli, es impossible cansar-me de caminar o pedalar pel Cabrerès, m’omple l’esperit de bones sensacions i de tranquil·litat, cosa que al ritme que vivim és d’agrair. Us explicaré una caminada còmode, apte per a tothom.
Agafeu la carretera C-153 de Vic a Olot i just passat Cantonigròs hi ha una gasolinera, una residència i un trencant a ma dreta just en un revolt a esquerres just passada la residència, el preneu. Si teniu moltes ganes de caminar podeu deixar el cotxe aquí i començar l’excursió aquí mateix. Jo, avui, n’he fet un tros amb el cotxe fins a un gran dipòsit d’aigua que hi ha una mica més enllà.
Un cop agafeu aquest trencant que us deia seguiu la pista, passareu el trencant a ma dreta que porta cap el camí dels enamorats, que ja us he explicat en aquest blog, just on hi ha la font dels enamorats, una mica més enllà trobareu la font del rajolí, una mica més i el trencant a ma esquerra que us portaria a la font del Faig, llavors un revolt en paella a dretes i una pujada, un cop a dalt la pujada a la dreta el dipòsit d’aigua que alimenta Cantoni, tot i que ara en puja del Ter, doncs a l’estiu fèiem curt, i un encreuament de camins, el de l’esquerra ja està indicat cap a Sant Corneli. Una mica més enllà hi ha un dipòsit d’aigua per les ADF i un bon lloc per deixar el cotxe si encara en porteu.

Caminareu envoltats de maravelles !!!
Aquí he començat a caminar, no hi ha pèrdua, cal seguir sempre la pista, apte per turismes, amb prudència, caminareu envoltats de prats magnífics, deixant el Puig d’Urri a la vostra esquerra, en poc més de 15 minuts trobareu un trencant indicant Font de la Bena a l’esquerra i de dret a Sant Corneli.
Seguireu caminant envoltats de Faigs i prats d’escàndol, camineu per dalt la serra, bàsicament en direcció Sud, amb molt bones vistes, de cop veieu tot el Montseny davant vostre, l’espectacle s’ho val.

El Montseny
Podeu caminar-hi tot l’any, a la primavera tots els verds, a l’estiu verds i rossos i avellanes, a la tardor tots els vermells i bolets i a l’hivern fred i moltes vegades neu, un plaer autèntic.
Ara el camí comença a baixar cap el torrent de la Cau, trobareu un trencant a la vostra esquerra que fa un gir de pràcticament 360º, ja esta indicat, de dret cap a la casa de la Cau, el de l’esquerra cap a Sant Corneli (30-35 minuts del cotxe), el camí passa el torrent de la Cau i ja ens dirigim de dret a l’ermita de Sant Corneli, just arribant-hi veureu el dolmen que hi ha a la banda N de l’ermita.

Sant Corneli i el seu Dolmen

He tardat 40 minuts, però he caminat ràpid, hi he anat amb la Dala, una gosseta de la meva sogra que m’anava mirant amb cara de pocs amics, però ha seguit, es una caminada de 45-60 minuts.
Sant Corneli ja està documentada al segle XIII, però probablement el seu origen és anterior, pertany al municipi de Tavertet, va tenir diferents reformes i actualment en tenen custòdia des de la Cau, on guarden les claus.
Ara es molt important anar a veure les vistes sobre Tavertet que hi ha des de el morral que hi ha a 200 m. al Sud de Sant Corneli, ja veureu un sender que baixa de dret en direcció Sud fins a la punta que hi ha sobre la preciosa casa de Novelles.

M'hi he quedat ben encantat !!
La vista des de aquí es espaterrant, jo m’hi he estat una bona estona, com sempre que hi vaig, gaudint de la pau i de la vista, una passada, Tavertet des de una perspectiva diferent, el Montseny, les cingleres, el Castell de Tavertet, la Torre medieval de la Vall, sense paraules !!!

Amb el cor ple i curat, tornada pel mateix camí amb la Dala mirant-me malament però contenta de sortir a passejar, avui farà migdiada segur !!!

Octubre 2005, vivac a Sant Corneli, 18 anys del Pol.