dilluns, 10 de setembre del 2012

PUIGMAL (2.909 m.)

10 de Setembre de 2012

Pujant el Puigmal amb neu i boira. (1.983)

El Puigmal és el sostre comarcal del Ripollès (CIMS COMARCALS DE CATALUNYA), també és un cim emblemàtic del Pirineu més proper a casa nostre i per la seva proximitat al santuari de Nuria és un referent per l'excursionisme català. Als anys setanta la zona de Núria i Vallter van ser la nostra escola i l'introducció a l'alta muntanya ja que hi ha una colla de cims de més de 2.500 m., per tan podeu ben creure que ens vàrem fer tips de caminar per aquestes zones, a més hi ha la facilitat d'accés amb el tren i el cremallera, ara totalment modernitzat.

Us proposo una circular molt bonica, pujant el Puigmal desde Fontalba, baixant a Nuria i tornant a Fontalba, si la feu segur que disfrutareu molt.

Teniu d'anar fins a Queralbs i d'allà agafar la pista que porta fins a Fontalba, allà s'acaba per tan no teniu perdua, deixeu-hi el cotxe (2.074 m.). Motxila a l'esquena i amunt cap el Puigmal, sortiu en direcció Oest, seguint el llom de la muntanya en direcció al plà de les dues lliures i poc després el camí gira en direcció Nord-Oest en direcció al cim de la Dou (2.471 m.), el camí és senzill i ben indicat, ja que es una ruta molt transitada. Desde aqui baixem una mica en fins al coll de Fontalba (2.450 m.), sempre veiem el Puigmal i per tan és fàcil orientar-nos, anem seguint comodament el llom de la muntanya fins al cim del Puigmal a 2.909 m. (1:30 h - 2:00 h).

Aqui es veu clarament el cami de pujada
El Joan, trepitjant neu
La ruta proposada.

Gaudirem de les vistes magnífiques desde el cim i després baixarem per la coma de l'envut, en direcció Nord-Est primer i ja prop de Nuria girarem en direcció Est, es una baixada sense complicacions i còmoda de fer, hem sortit de 2.074 m. a Fontalba i anem a parar a Núria (1:00-1:30 h.), a 1.960 m., 900 metres d'ascens i 900 de descens, aproximadament, fins aquí portarem entre 2:30 i 3:30 h., depenent del ritme, és clar.

Amb el Joan Tordera
Amb el Jordi Torras
Amb el Joan ….
De Nuria a Fontalba amb la familia
Amb Nuria al fons.

Ara només ens cal agafar el sender que va de Nuria a Fontalba, practicament planejant seguint sempre en direcció Sud i deixant el Puigmal a la nostra dreta i la ruta del cremallera que puja de Queralbs a la nostra esquerra, molt avall. No patiu que està molt ben indicada i transitada aquesta ruta, no us podeu pas perdre, no hi ha desnivell practicament, però és una mica llarg, més o menys 1:30 h.

Nuria desde el cami, a baix a la dreta es veu per on passa el cremallera

Per tan la ruta proposada durarà de 4 a 5 hores, però segur que no us en pana direu, val molt la pena !!

Les roques de "lo fi del món"