dissabte, 23 de setembre del 2017

MARRADES DEL GRAU -SANT MIQUEL DE CASTELLÓ, CIRCULAR DE PRIMERA

Cantoni, 23 de Setembre de 2017

Les Marrades del Grau
Hi ha dues contrades prop de casa que em tenen el cor robat, les Marrades del Grau i Sant Miquel de Castelló, totes dues caminades les teniu explicades en aquest blog, però mai havia enllaçat els dos punts fent una circular, avui m’he decidit a fer-ho i a fe de Déu que ha valgut la pena.
Teniu d’anar per la C-153 fins el km 34, hi ha un trencant a ma esquerra, venint de Vic, que porta cap a Falgars d’en Bas, el preneu i aneu fins al trencant de l’Hostalot, allà deixeu el cotxe ben arrambadet per no fer nosa. Just del trencant surt el camí que porta cap a les marrades del Grau, a l’antic camí de Vic a Olot.
El sender es preciós, encara es veu l’empedrat que era la base del camí Ral, deixareu l’Hostalot a la vostra esquerra i una mica més enllà passareu el pont de l’Hostalot, la millor vista és des de la llera de la riera, aneu seguint el camí Ral, ben evident i passareu la casa del Grau, els propietaris han fet un camí per fora del seu terreny, abans el camí passava just per davant de la casa (10 minuts des de el cotxe).
Aquí comencen les marrades, el camí anirà baixant cap a la vall d’en Bas tot fent revolts de paella, sempre m’agrada imaginar-me com baixaven amb els matxos ben carregats, seria un espectacle poder-ho veure. Just a la primera ferradura hi ha el camí que va a la Rasa dels Lladres o la Mina dels Bandolers, visiteu-la, val la pena.
A la font de les marrades (15 minuts des de el cotxe), hi ha un plafó que explica, segons Josep Pla i en boca de Rafael Puget, com es feia la ruta de Vic a Olot. Mes avall, un cop acabada la part més complicada de la baixada hi ha un pla ben significatiu, es diu el Pixador dels Matxos (30 minuts des de el cotxe), ja us podeu imaginar perquè.

Font de les Marrades

Seguim baixant fins arribar al pla, just a la casa del Molí vell (3/4 d’hora des de el cotxe), aquí agafem a l’esquerra en direcció els Hostalets d’en Bas, anirem en direcció N-NO seguint el torrent fins que trobem la carretera que ens portarà als Hostalets, passem tot el poble i just a la sortida hi ha un trencant a l’esquerra que esta indicat, “Sant Miquel de Castelló- 1 hora”. (1 hora des de el cotxe).

Ara caminem en direcció als peus de Sant Miquel i poc després del cementiri s’agafa un sender, ben indicat i comença una pujada ben dreta i sostinguda fins a Sant Miquel de Castelló, jo des de En Bas he trigat 45 minuts, tot i que el rètol indica una hora, per tan m’he plantat a Sant Miquel de Castelló en 1:45 h des de el cotxe.

Just abans de Sant Miquel

La vista des de Sant Miquel espectacular com sempre, la Garrotxa preciosa als meus peus, lluny el Bassegoda, el Canigó, una passada. He menjat i begut, ara em cal anar cap a Falgars i cap a l’Hostalot altre cop, 30 minuts fins a Falgars i 30 minuts més fins el cotxe, seguint sempre la carretereta, passant per Pujolriu i la Serra, dues grans cases d’aquesta zona.

En definitiva una circular preciosa de 13,6 km, 648 m+ i 2:30 hores caminant ràpid, jo diria que s’ha de comptar 3 – 3:30 h per fer-ho amb tranquil·litat. Com sempre us dic, sigueu prudents i gaudiu de la muntanya !!.