dimecres, 3 de gener del 2024

LA CATEDRAL A LA SERRA DE SANT HONORAT

Cantoni, 13 de Desembre de 2023

El sostre de la Catedral

Hem tornat a Sant Honorat i no ens en cansem, sempre sorprèn aquesta zona, en Ramon volia visitar unes balmes precioses que s’anomenen la Catedral i a més creiem que podríem fer una circular pujant al Coll de Mur, hem trobat poca informació però algun indici de per on calia pujar, per tan, avui cap allà a inventar una circular i al final ha sortit i ben bonica, us ho explico.

APROXIMACIÓ

Cal anar fins a Peramola i d’allà a Can Boix, un bonic Hotel on poc abans d’arribar-hi hi ha un bon lloc per deixar el cotxe.

RUTA

La ruta comença al mateix hotel de Can Boix , passeu pel costat del restaurant i la piscina i seguiu de dret  per la vall de la font viva, anireu pujant deixant el torrent a la vostra esquerra i en menys de 10 minuts trobareu un indicador que diu a la dreta “RUTA DE SANT HONORAT”, de dret “FONT VIVA”, per la dreta tornarem, ara no val a badar, uns metres abans d’aquest indicador cal passar el torrent per un pas poc indicat però evident, a l’altre banda del torrent ja trobareu un sender ben fresat que anirem seguint fins la Catedral.

L'indicador que us deia

Abans de l'indicador cal passar el torrent a l'esquerra

En 1:00 – 1:15 h. trobareu una balma amb restes de construccions, es l’Espluga de la Masia de Cerveró, val la pena visitar-ho. Recularem una mica i seguirem pel sender que veníem fins la Catedral.

L'Espluga de la Masía de Cerveró

Arribem a la Catedral en 1:30 – 1:45 h. des de el cotxe, hem fet un sender preciós i sense dificultats de cap tipus, això si, poc indicat, millor tibeu del track.

La Catedral

La Catedral es una balma immensa i molt bonica, ens entretenim gaudint del lloc i de la soledat, bevem i mengem, ara volem pujar cap el coll de Mur, sense tenir clar amb que ens trobarem.

Sortim per l’altre banda de la balma i pugem sense dificultats de cap tipus fins el coll de Mur de on ja us havia parlat en aquest blog en una sortida anomenada “Agulladel corb – cingles de Sant Honorat, paradís desconegut”.

Fins el coll de Mur 2:00 – 2:30 h. des de el cotxe, ara seguirem pels cingles de Sant Honorat i baixarem altre cop cap a can Boix.

Prop del coll de Mur

Al coll de Mur

Anem reseguint les cingleres, una mica impressionants si teniu vertigen, amb algun pas equipat amb cadenes (poc necessàries) i amb vistes espectaculars. En més o menys 1:00 h. trobem els indicadors que ens portaran cap a Can Boix i Peramola altre cop, es un sender que baixa decidit per una mena de grau, sense cap dificultat fins els indicadors que us he dit al principi a la Vall de la Font Viva, l’hem baixat en 15-20 minuts més, ara portem doncs 3:30 – 4:00 h. des de el cotxe.

Resseguint els cingles

Els indicadors cap a Peramola

Tot avall !!

Només ens queda desfer el sender fins a Can Boix, 5_10 minuts més i haurem tancat una circular escandalosament bonica. M’agrada molt aquesta zona, per bonica i tranquil·la. Aneu-hi que us agradarà molt !!!.

I com sempre us dic, camineu amb calma, sigueu prudents, que no es noti per on heu passat i si camineu sovint federeu-vos.

FITXA TÈCNICA

DISTÀNCIA:                            9.27 KM.

DESNIVELL POSITIU:                          475 M.

DIFICULTAT:                          MODERADA

CIRCULAR:                                   SI

TEMPS:                                 3:00 – 4:00 HORES. (parades incloses)

PUNT MÉS ALT:                        914 M.

PUNT MÉS BAIX:                              591 M.