dissabte, 23 d’octubre del 2010

Calderón (Sostre Autonòmic de la Comunitat Valenciana)

3 d'Octubre de 2010

Anant cap a Puebla de San Miguel
Aprofitant la tornada de Sierra Nevada hem fet una parada per pujar el Calderón, el punt més alt de la Comunitat Valenciana (CIMS AUTONÒMICS).
Cal anar fins a la Puebla de San Miguel, el Calderón està a cavall entre Teruel i València, a la bonica Sierra de Javalambre.
Es una caminadeta curta i plana, pero la zona és molt bonica, el cim en si no té més interès que ser el més alt de la comunitat valenciana.
Cami de la Puebla
Pino de Vicente Tortajada
Sortint de la Puebla de San Miguel en direcció a Mas del Olmo hi ha una pista de terra, practicable amb cotxe que surt del costat mateix de una bonica ermita.
S'ha de seguir la pista uns 4 km. fins que hi ha una cruïlla a la dreta que esta indicada com a Pico Gavilán, la seguim fins prop del cim del Pico Gavilàn, on hi ha un lloc de vigilància forestal, poc abans d'arrivar-hi hi ha un trencall a la dreta que diu Pino de Vicente Tortajada, a qualsevol lloc es pot deixar el cotxe i comença la caminadeta. Primer visitem el magnífic pi de Vicente Tortajada, el podeu veure en les fotos. Per això només tindrem de desviar-nos de  la pista principal un centenar de metres a la dreta, està ben indicat, per trobar el grandiós pi.
 Reculem fins trobar de nou la pista que ara seguirem a la dreta fins prop del cim, la pista es va perdent per transformar-se en un sender, abans d'arribar al cim ja és pot veure el vèrtex geodèsic del cim, on arribem en poc més de 3/4 d'hora desde el Pi.
Desde el cim és veuen bones vistes de la sierra de Javalambre i l'estació d'esquí del mateix nom, la única que hi ha a Teruel.
Hem rebatejat el cim com a cim dels coixos, perquè tenim les cames molt adolorides de les 12 hores de Sierra Nevada.
Amb el Calderón ja tinc 6 Autonomies, en queden 11.
Assegut als peus del pi.
Això és el Calderón

Aquí és veu el vèrtex del cim
Cim del Calderón amb el Ramón (1.837 m.)