dissabte, 16 de juny del 2018

COGULLÓ D'ESTELA, ROC D'ORÓ I TORRE DELS ENGINYERS, ELS CORNS DEL BERGUEDÀ

16 de Juny de 2018

Des de el Santuari de Corbera d'esquerra a dreta, l'Estela, el Roc i la Torre
Feia temps que m’ho mirava tot anant cap a Berga, uns corns cap a la banda de Rasos de Peguera, allà eren altius i temptadors, doncs avui he decidit que hi anava, en Ramon m’ha acompanyat sense pensar-ho ni un moment i cap el Berguedà ens tens !!.

Farem el Cogulló d’Estela (1.869 m.), el Roc d’Oró (1.948 m.) i al final la Torre dels Enginyers (1.987 m.), no hem passat mai dels 2.000 m., però la veritat és que no n’hi ha cap necessitat, es una volta meravellosa per fer pausadament, gaudint dels paratges i les vistes, tot plegat en menys de 5 hores, parades incloses, una passada.

Anirem fins a Berga, després en direcció els Rasos de Peguera per la BV-4242, després en direcció Espinalvet per la BV-4243 fins que trobeu un rètol que diu “Espinalvet”, allà cal seguir la pista asfaltada, que surt a la dreta, molt estreta fins al Santuari de Corbera on deixarem el cotxe.

Just al costat del Santuari surt el sender que haurem de seguir, aquesta circular que us proposo no serà pas exigent en quant a orientació, doncs està molt ben indicada, el sender molt fresat i evident. Seguirem doncs el sender que puja ben decidit pel mig del bosc de pins molt bonic, caminem en direcció als cims que volem fer que es veuen ben clars des del Santuari.

Després de 15 minuts de pujada sortim a una pista més ample, que tenim d’agafar cap a l’esquerra, ara baixa una mica fins a Can Déu, una casa amb unes vistes magnífiques, però abandonada, fins aquí 30 minuts, passem la casa i seguim un sender ben evident sempre amunt, ara anem entre pins i prats, davant nostre sempre en Roc d’Oró ben majestuós.

Can Déu
El sender va marxant sempre en direcció el Cogulló, doncs serà el primer del dia, durant un bon tros només ens acompanya el Roc d’Oró, però de cop tenim a davant el Cogulló d’Estela (1:00 h des de el cotxe), just abans d’agafar una pista més ample que ens porta de dret al coll d’Estela, amb els seus indicadors (1:05 h des de el cotxe), a l’esquerra l’Estela, a la dreta la Font d’Estela i el camí que va cap el Roc d’Oró.

Ja pujant cap a l'Estela, prop del coll.
Ara agafem cap a l’esquerra en direcció l’Estela, el camí va seguint la cresta que mica en mica es va fent més estreta i més dreta, però no us preocupeu ni hi ha cap dificultat remarcable, en el tram més complicat hi ha un cable, nosaltres ho hem trobat molt divertit, després del cable passem un corredor estret però fàcil i tot donant la volta a la punta ens enfilem dalt el Cogulló d’Estela amb la seva creu torta ( 1:15 – 1:20 h.).

El pas equipat amb un cable

El corredor

El cim del Cogulló d'Estela (1.869 m.)
Quines vistes tan magnífiques que hi ha, espectaculars, en direcció Nord veiem ben clar el Roc d’Oró i més al Nord la Torre dels Enginyers, ben clara la ruta que volem seguir. Al cim ens hi estem una bona estona, estem sols i tranquils, en Ramon fa volar el seu Dron i jo gaudeixo de la muntanya.

Reculem altre cop fins el coll d’Estela i bevem a la font del mateix nom (10 minuts des de el cim), ara anem de dret al Roc, el sender es tan clar i tan ben indicat amb moltes i moltes fites que no te cap mena de dificultat, ens plantem a una mena de coll, girem a la dreta per enfilar-nos al Roc, hi ha una cadena per treure la por als més patidors, però penso que ni caldria, en Ramon ni la toca, jo m’hi agafo i pujo a tota pastilla, al cim altre cop grans vistes (20-25 minuts des de el coll, ara portem unes dues hores, parades incloses.

Baixant de l'Estela

A la font d'Estela al mateix coll

El pas equipat amb cadena per pujar el Roc d'Oró

El Cogulló d'Estela des de el Roc d'Oró

Cim del Roc d'Oró
Baixem altre cop cap aquella mena de collet que us deia, llavors per no anar a fer la volta per pujar a la Torre dels Enginyers per la zona de la línia elèctrica que hi ha, que seria la ruta normal, decidim pujar de dret per la cresta que sembla fàcil i a més hi ha unes senyals grogues, les anem seguint sense dificultat, posant les mans al terra en algun pas més complicat però sense problemes ens plantem al cim de la Torre dels Enginyers (20-25 minuts des de el Roc), en total portem 2:25 h.

A la Torre dels Enginyers

El Roc i l'Estela des de la Torre
Al cim de la Torre dels Enginyers, amb el Roc d'Oró entre nosaltres
Ara el plantejament és tornar pel pla de l’Orri, pla de la Bassa, coll de Tagast i de dret a cal Déu i tornar al Santuari. Seguim doncs una pista més ample que va en direcció Nord i quan sortim al pla de l’Orri (15 minuts des de la Torre), quedem meravellats de la bellesa d’aquest indret, ens estirem a terra i gaudim de la pau, el Ramon torna a fer volar el dron per filmar aquest bonic indret.

Pla de l'Orri
En cinc minuts més som al pla de la Bassa i des de allà ja trobem l’indicador al Coll de Tagast que ens indica la baixada cap al Santuari.

Pla de la Bassa

Ara ja baixem fins el Santuari

I aqui ja el veiem i tot.
Anem baixant per un bon sender trobem el camí per on hem pujat poc abans de la casa de Cal Déu, seguim el sender de pujada i ja veiem el Santuari sota nostra, ens hi plantem en 40 minuts des de el coll de Tagast i en 4:00 – 4:30 h. en total. Hem caminat tranquils i hem jagut moltes estones i hem gaudit molt de la volta, no us la perdeu, és una meravella !!!.