dissabte, 12 d’octubre del 2019

1970, ACCIDENT AERI AL MONTSENY


Cantoni, 12 d’Octubre de 2019

Aquí va estavellar-se el vol de Dan-Air el 3 de Juliol de 1970

Avui no us explicaré cap caminada, us explicaré una visita en un lloc amagat del Montseny on fa quasi 50 anys vaig anar-hi amb el meu Pare.Tinc una persona molt estimada que està treballant sobre l’accident d’un avió de Dan-Air, provinent de Manchester i en vol cap a l’Aeroport del Prat, que es va estavellar als peus de les Agudes el 3 de Juliol de 1970.

En aquell racó tan bonic, en mig dels Faigs, van morir-hi de cop 113 persones i jo, llavors un nen de 12 anys, vaig anar-hi amb el Pare pocs dies després de l’accident. Vaig quedar mot colpit, tota la ferralla de l’avió per allà al mig d’aquell bonic bosc, els arbres trencats, el sil·lenci que hi havia van quedar marcats al meu cervell. Hi he passat a prop moltíssimes vegades, en moto, en bicicleta, caminant, sóc un enamorat del Montseny, però mai hi havía volgut tornar.

Aquests dies he ajudat a l’Ot en tot el que he pogut i avui l’he acompanyat al lloc on es va estavellar l’avió, ho he recordat perfectament i quan hi he sigut m’han vingut al cap les imatges d’aquell 1970 i m’han caigut llàgrimes cara avall, 113 morts, families senceres hi van deixar la vida, quasi be 50 anys després encara se’m trenca el cor. Descansin en pau.


Monòlit en el lloc de l'accident
Agafeu la carretera que va de Sant Marçal a Santa Fe, prop del km 26 hi ha un cami que surt a ma esquerra, anant cap a Santa Fe, amb una pedra que posa “Camí particular”, l’agafeu, seguint el camí, primer trencant a l’esquerra en baixada, ignoreu-lo i seguiu de dret, segon trencant a la dreta en pujada, ignoreu-lo i seguiu de dret, aviat trobareu una gran fita de pedres a ma esquerra del cami i allà sota mateix hi ha un monòlit en record de l’accident, en aquella reconada es va estavellar l’avió. 10 minuts des de la carretera.

La fosa comú on reposen les 113 persones mortes a l'accident

L'Ot que està treballant en l'accident

Al menys reposen en un lloc bonic.

Nosaltres, després, hem anat al cementiri d’Arbucies on van ser enterrats tots en una fosa comú tres dies després de l’accident, el 6 de Juliol de 1970. Els familiars no van tenir temps ni d’arribar a l’enterrament, coses d’aquell país en blanc i negre.