dimarts, 20 de juliol del 2021

SANTUARI DE BOSCALT

Cantoni, 20 de Juliol de 2021

Santuari de Boscalt

Ahir, 19 de Juliol de 2021, ens vàrem trobar tota la família als Banys de SantVicenç, d’on us he parlat moltes altres vegades, per tal de celebrar els 100 anys de la meva mare Magda. Ens varen organitzar un munt d’activitats i entre elles una bonica caminada al Santuari de Boscalt als peus del Cadí.

100 anys de la Magda

APROXIMACIO:

Cal agafar la carretera N-260 i a poc més de 1 km en direcció la Seu d’Urgell hi ha un trencant a ma esquerra que porta cap a Arsèguel per la LV-4052 i després fins a Ansovell (12 km), a l’entada del poble podeu deixar el cotxe ben arrambadet per no fer nosa.

Ansovell

RUTA:

Les vistes des de el poble ja son magnífiques, tenim tota la vall del Segre als nostres peus, a l’altre banda el Pirineu amb la Tosa Plana, la Muga, el Tossal Bovinar, etc., una passada. Darrera el poble el majestuós Cadi, esplèndid.

Avui no tinc feina ja que ens acompanya un Guia, l’Albert de Gràcia, que ens va explicant per on passar i el que veiem.

Passem el poblet, voregem l’Esglesia pel carrer Canaleta, sempre en direcció Sud i deixem la pista que puja cap a Boscalt a la nostra esquerra per prendre un sender que ens hi portarà més de dret.

Anem una bona colla de la família, tots descendents o sobrevinguts de la Magda, l’Olga, en Pau, en Pol, el Claudio, l’Aleix i la Laura, en Ramon, la Quima i jo mateix.

nsovell

Els protagonistes, Ansovell al fons

Es una caminadeta curta però molt bonica, grans vistes en totes direccions, 20 minuts de pujadeta per un sender deliciós i després planejant fins el Boscalt.

Just al costat de l’església hi ha un Boix de uns 200 anys que diuen que si li dones tres voltes i demanes un desig es podria fer realitat, sobretot si el que voleu es trobar parella.

Voltes al Boix

De tornada passem per la pista i en menys de dues hores, parades incloses ja tornem a ser al cotxe, apte per totes les edats, espectacular.