divendres, 14 de febrer del 2025

BAUMES DE LA CAIXURMA, CASTELLFOLLIT DE LA ROCA

 

Cantoni,  14 de Febrer de 2025



Avui hem fet una sortida amb el Ramon i uns companys de l’esquirol, per la zona de Castellfollit de la Roca, realment ha estat una sorpresa ben agradable, sobretot després de l’Ermita de la Devesa i fins a Castellfollit, us ho explico

APROXIMACIÓ

Anem fins a Castellfollit de la Roca, venint d’Olot i just a l’entrada del poble teniu a ma esquerra l’Escola Pública Castellroc, podeu deixar el cotxe amb tota comoditat.

RUTA

Aquí comença la sorprenent ruta d’avui, just davant del carrer de l’escola i deixant a la vostra esquerra la Fusteria Baqué surt el sender que teniu de prendre, passareu vora la font Fonoses (10 minuts), passareu el riu Toronell (15 minuts) i començareu a pujar i pujar passareu per Can Passavent (30 minuts), i vinga pujar fins l’ermita de Mont Ros (60 minuts), ara pla i avall fins l’ermita de la Devesa (1:50 h.), més avall les boniques roques i balmes de Caixurme (2:50 h.) i finalment passem el pont medieval i pujem el cingle de Castellfollit, aproximadament 3:00 en total. Només cal tornar al cotxe i ja ho tenim. Hem dinat a la Fonda de Ca la Paula prou bé !!.

Us penjo fotos amb els temps de pas que hem fet nosaltres i al final com sempre el Track al Wiquiloc.


Ermita de Mont Ros (60 minuts)

 
Des de la Devesa ja tenim vista


Ermita de la Devesa (1:50 h.)

 



Balmes de Caixurme (2:50 h.)



Si voleu anar tranquils seguiu el track que us penjo més avall, no és gaire perdedora la volta, però anireu més sobre segur.

I com sempre us dic, camineu amb calma, sigueu prudents, que no es noti per on heu passat i si camineu sovint federeu-vos.


FITXA TÈCNICA

DISTÀNCIA:                           9,7 KM.

DESNIVELL POSITIU:                  471 M.

DIFICULTAT:                          FÀCIL

CIRCULAR:                            SI

TEMPS:                                 3:30 – 4:00 HORES. (parades incloses)

 

Track al Wiquiloc

dimecres, 12 de febrer del 2025

CANTONIGRÒS - BAUMADESTRAL - LA SERRA - EL CROUS - ESQUEIS - ROQUES DE LA CORBERA - CANTONIGRÒS

 

Cantoni,  11 de Febrer de 2025

Esqueis espectaculars


El passat divendres no vaig poder sortir amb el Ramon i els companys de l’Esquirol, van fer una volta preciosa que jo ja coneixia, però quan en Ramon em va passar el trac em vaig adonar que no la tenia descrita en aquest blog i mira que és una autèntica joia, us l’explico ara mateix

APROXIMACIÓ

Anem fins a Cantonigròs i deixeu el cotxe cap el final del poble, si voleu podeu agafar la carretera que porta a Tavertet, des de l’indicador que hi ha al final del poble que diu “Tavertet 10 km” trobareu Cal Rispet a  l’esquerra a uns 800 m. , seguiu en direcció Tavertet i en 400 m. més hi ha un trencant a l’esquerra per camí de terra i en pujada, podeu deixar el cotxe on no faci nosa i començar i acabar la volta en aquest punt.

RUTA

Aquí comença la bonica ruta d’avui, just a un encreuament de camins que hi allà mateix heu de passar una tanca pel bestiar i baixar en direcció SE cap el Pont de Baumadestral i després cap a la preciosa casa de la Serra, ruta ja descrita en aquest blog “PONT DE BAUMADESTRAL I CAMÍ DELS ENAMORATS A CANTONIGROS”, 10 minuts fins a Baumadestral i 25minuts més fins la Serra.

Pont de Baumadestral

La Serra, just on es veuen els indicadors cap a la dreta


A la Serra just a la primera paret de la casa agafem una pista a la dreta, una mica perduda però amb fites de tan en tan que ens portarà per uns boscos de fades, magnífics fins el Crous una casa espectacular amb una part dedicada al turisme rural, propietat de un bon amic, 40 minuts des de la Serra. Just arribar veig el cotxe de l’Artur, totes les portes obertes i ell al taller arreglant coses, com sempre, faig parada i xarrem una bona estona mentre m’ensenya els seus projectes.



L'Artur fa passos a l'estil Suis

El Crous


Ens comiadem i jo segueixo pista avall 200 m. un camí ben clar en pujada a la nostra dreta ens portarà al món increïble dels esqueis i balmes, si anéssim a l’esquerra trobaríem la carretera BV-5207 que va de l’esquirol a Tavertet.

En cinc minutets de seguir la pista comença el festival, es un meravella, jo com que ja ho coneixia tampoc hi he voltat molta estona, però des de que he agafat la pista poc després del Crous fins que he sortit a la carretera de Tavertet hi he voltat 30 minuts, hi ha mols esqueis impressionants, hi ha la Balma de Bosques Cabanyes i d’altres de més petites, jo us recomana gaudir-ne poc a poc, per dalt i per baix, s’ho val.




Gaudint de l'espectacle

Un cop a la Carretera de Tavertet seguiu en direcció l’Esquirol (a la vostra dreta), passeu un pont sobre el torrent de Baumadestral, abans heu passat el bonic pont riera amunt, deixeu la casa de la Corbera a la vostra dreta, just damunt d’ella hi ha les roques de la Corbera, que es el pròxim destí.

Ja som a la Carretera de Tavertet

La Corbera

Aquí agafem el sender cap a les Roques de la Corbera


Deixem un trencant a la nostra esquerra que porta a la casa del Nogué i una mica més enllà surt un corriol a la dreta, on hi he fet una gran fita, que teniu de prendre, en pujada, sense dificultat anireu a parar a la Bauma Gran de la Corbera.

La Balma gran de la Corbera


Ara anem deixant les Roques de la Corbera a dalt a la nostra dreta, anem seguint pel bonic bosc ple de molsa i trobareu un pas evident que puja al cingle, es l’únic lloc de tota la volta una mica delicat, sobretot si esta moll, de totes maneres si us hi fixeu bé hi ha una escapatòria per la dreta agafant-vos en uns boixos prou ferms. En un tres i no res sereu dalt de les Roques de la Corbera, que ja us he explicat com anar-hi pel camí normal en aquest blog “ROQUES DE LA CORBERAI LA SEVA BALMA FORTIFICADA”, haureu de recular un cop a dalt de tot, anant a la vostra dreta fins les puntes més boniques, les vistes son sensacionals, es un racó de pau.

Vista des de les Roques de la Corbera



Reculem i anem seguint el sender, podem baixar o no a la Balma fortificada, passem per la casa de Cacacuberta, abandonada i anem seguint el camí fins que poc abans de Cal Gabatx trobarem on hem deixat el cotxe, si l’heu deixat al poble caldrà seguir fins a Cal Rispet i cap a Cantoni.

Aneu-hi sense pressa, perquè ho gaudireu segur, tot plegat hi he estat 4:00 h., però més de mitja hora amb l’Artur. Jo diria que si no voleu anar amb pressa gaudint del que veureu, heu de calcular 4:00-5:00 h.

I com sempre us dic, camineu amb calma, sigueu prudents, que no es noti per on heu passat i si camineu sovint federeu-vos.


FITXA TÈCNICA

DISTÀNCIA:                           12,34 KM.

DESNIVELL POSITIU:                  438 M.

DIFICULTAT:                          FÀCIL

CIRCULAR:                            SI

TEMPS:                                 4:00 – 5:00 HORES. (parades incloses)

 

Track al Wiquiloc