dissabte, 2 de juliol del 2011

Les salutacions a muntanya

2 de juliol de 2011

Els humans ens tornem molt extranys i sovint ni tan sols saludem a companys d'ascensor o de carrer, però entre les meves aficions n'hi ha unes on això no passa mai, de fet a mi tampoc em pasa als ascensors, em costa molt no dir alguna cosa. El que us deia, els motoristes tenim la costum de saludar-nos per la carretera, si us hi fixeu veureu com quan ens creuem dues motos ens fem una salutació amb la ma o amb la cama. Per altre banda els biciclistes també tenim costum de saludar-nos al creuar-nos, però a més a més quan ens atrapem afluixem el ritme i fem una xerradeta i a vegades ens fem companyia una estoneta i tot. El que més m'agrada, però, son les diferents salutacions que es fan a muntantya, sobretot els que ja sóm una miqueta veterans i hem voltat per tot arreu caminant hem trobat salutacions de tot tipus, a Catalunya son el bon dia, l'adeu-ciau i el que jo més utilitzo, SALUT !!, a Eskadi diuen molt "AUPA", a les Espanyes el típic "HASTA LUEGO", a França "AU REVOIRE", hi ha zones que també diuen "SANTÉ", a Suissa les salutacions dels cantons francesos igual que a França, als Cantons Alemanys "AUFIDERSEN", als països Àrabs el "AS SALAAMU ALAYKUM" (SALAM ALEKUM), al que responem "WA ALAYKUM ASSALAMUM" (ALEKUM SALAM), però es a Italia on a part del "CIAO o ARRIVEDERCI" n'hi ha un que m'agrada especialment, hi ha zones, com ara la bonica Vall d'Aosta on la gent et diu "SALVE", fantàstic, com els antics romans, només faltaria picarse el pit !!