dimarts, 1 de gener del 2013

PIC DE COSTA CABIROLERA (2.604 m.)

1 de Gener de 2013

El 2 d 'Agost de 2009, després de fer el Pic de Salòria amb la Quima el dia abans, vaig sortir ben d'hora dels Banys de Sant Vicenç, mentre ella es quedava a fer tractament termal, jo vaig anar ben decidit a pujar un altre Cim comarcal, en aquest cas el cim més alt del Berguedà, el Pic de Costa Cabirolera (2.604 m.), a la impresionant serra del Cadí.
Pel Cadí hi he caminat molt, ja que es molt atractiu, sobretot per la seva cara Nord, la que dona a la Cerdanya i l'Alt Urgell, hi ha canals molt divertides de pujar, sobretot a l'hivern, a destacar la famosa canal del Cristall, ja us l'explicaré en un altre ocasió.
Teniu d'anar fins a Martinet, agafeu el trencant que va fins a Montellà i abans d'arrivar al poble hi ha un trencant que porta fins a Prat d'Aguiló, amb el bonic refugi Cèsar August Torras i Ferreri, que forma part de la famosa ruta dels Cavalls del vent.

El cadí desde Lles de Cerdanya
Una altre vista desde prop del Mirador d'Aransa
Desde el refugi, per un sender ben indicat pujarem al famós pas dels Gasolans  (2.410 m.), pas de contrabandistes quan anaven d'Andorra a Berga, portant diferents càrregues, una vegada un vell contrabandista a Andorra em va explicar la ruta que feien, va ser una xerrada llarga i entrenyable, em va cridar l'atenció quan m'explicava que passaven carregats de mitges de nylon, quan al nostre país, gràcies al general del bigotet, anàvem 40 anys enrera de la resta del mon.
Un cop al pas dels Gasolans, 50-60 minuts desde el refugi, veureu la cara Sud del Cadí, la primera vegada fa una certa impresió, ja que la cara Nord és tan dreta que sembla imposible que la cara Sud sigui tan dolça, ara tenim d'anar a la nostra dreta, en direcció Est, a l'esquerra, en direcció Oest hi tenim el Comabona (2.547 m.) molt a prop. seguint la nostra ruta passarem pel Pic del Cabirol (2.457 m.), Pic de la Roca Plana (2.433 m.), Roc de la Trona (2.454 m.), baixarem cap el pas del Cabirol (2.486 m.) i finalment pujarem per una tartera força dreta fins el Pic de la Costa Cabirolera (2.604 m.). Aproximadament haurem trigat 2:30 hores fins el cim, desde el refugi.

Poc despres delpas dels Gasolans, veiem la ruta a seguir.

Apareix la punta del Pedraforca
Desde el cim la vista es excel·lent, surten les puntes del Pedraforca, a l'altre banda de la vall del Segre, veiem tot el pirineu frontarer amb Andorra i França, el Puigpedrós, la Tossa Plana de Lles, etc.. Als nostres peus el Querforadat es veu amb claredat.

Al cim
El Querforadat
Finalment tornem pel mateix camí i en poc més de dues hores ja som al cotxe, globalment entre 4 i 5 hores de disfrutar, he pujat un nou cim comarcal, poc a poc en queden menys per fer-los tots.

La cara sud del Cadí, sorprenentment dolça.
Disfrutant a la muntanya !!