Cantoni, 20 de Juny de 2017
Sortida de Cap de Creus |
La Quima m'ha acompanyat a la sortida |
Molts anys amb
ganes de fer la transpirinenca amb bicicleta de carretera, així com també tinc
moltes ganes de fer-ho caminant, seguint el GR-11, però son coses on calen
molts dies i jo per motius de feina no he disposat mai de molts dies de
vacances, però aquest any, que en faig 60, m’he agafat una setmana per poder-la fer amb
bicicleta de carretera per la banda Sud, sense entrar mai a França,
un altre vegada si em queden ganes per la banda Nord.
L’idea era sortir
de Cap de Creus, a la Mediterrània, i arribar al Cap de Higuer a l’Atlàntic.
He sortir sol, amb les meves alforges i la meva vella Giant més dura que les
noves de carboni, així doncs ja em tens cap a Cap de Creus on m'ha portat la Quima.
Val a dir que no
sóc pas un cicloturista experimentat, soc ciclista i tinc els ritmes assimilats
per pedalar descarregat, sempre buscant bon ritme i fent que la bicicleta corri,
això del cicloturisme és molt diferent, no vol pressa, els ritmes son més
feixucs, cal fer més parades i tenir paciència, i a fe de Déu que ho he après ben ràpid.
Aquí us explicaré
les etapes tal i com jo les he fet, però depèn molt de la forma física de
cada un de vosaltres, la meva intenció era gaudir i desconnectar, sense tenir
clar quants dies tardaria.
ETAPA-1:
FAR DE CAP DE CREUS
– OLOT
Passo el port de
Perafita, sortint de Cadaqués, etapa on trobo molta circulació fins a Besalú,
però la major part de carreteres per on passo tenen un boral prou ample per
anar tranquil, des de Besalú fins a Olot ja vaig per la via de servei de
l’autovia i tinc més tranquil·litat.
ETAPA-2:
OLOT – RIBES DE
FRESER
De Olot passo el
coll de Caubet i després es pot fer pel Coll de Canes i cap a Vallfogona o bé,
com he fet jo, pel coll de Santigosa i cap a Sant Joan de les Abadesses,
aquesta última opció és més ombrívola i degut a la calor he optat per aquesta
alternativa.
He fet les etapes 1
i 2 juntes, molt atrevit jo, però la calor d’aquest Juny, terrorífica m’ha
deixat molt aplatanat, per això he optar per seguir fent-ho però amb etapes més
curtetes i sortint molt d’hora per poder estar a recer al migdia.
Carreteres
tranquil·les i amb poca circulació, exceptuant el tram de Ripoll a Ribes de
Freser on hi ha més trànsit. He dormit a l'Hotel Sant Antoni, es pot deixar la bici al seu garatge i son molt amables.
Distància: 135,36
km.
Desnivell: 1947 D+
/ 1109 D-
ETAPA-3:
RIBES DE FRESER –
BANYS DE SANT VICENÇ
Bàsicament passo la
Collada de Toses, llarga però no molt dura, després tot avall fins al magnífic
Balneari dels Banys de Sant Vicenç, de on us he parlat altres vegades en aquest
blog. Sortint ben d’hora
molt poca circulació.
Distància: 71,8 km.
ETAPA-4:
BANYS DE SANT
VICENÇ – BARÓ (SORT)
Altre cop un port
de primera, el Cantó, llarg, molt llarg i els 5 primers quilòmetres
especialment forts, després una baixada fantàstica fins a Sort. Poca circulació i
bones carreteres. He dormit a un Hotelet fantàstic a Baró, a 8,2 km en direcció Gerri de la Sal, Fonda Farré, molt bé i els propietaris molt simpàtics i acollidors.
Dades Banys de SantVicenç – Baró (Sort) (Track a Strava):
Distància: 72,74
km.
ETAPA-5:
BARÓ – PONT DE
SUERT
Aquesta etapa te el
Port de la Creu de Perves, llarg perque des de la Pobla de Segur va pujant constantment durant 24 km, tot i que els més forts son els darrers 6 km i el Port de Viu de Llevata,
pràcticament encadenats. Carreteres
tranquil·les, estretes i molt boniques.
He dormit a l'Hotel Mestre, una mica fluix.
He dormit a l'Hotel Mestre, una mica fluix.
Distància: 59,3 km.
ETAPA-6:
PONT DE SUERT –
AINSA
De sortida el port
de Bonansa, molt bonic i després el de la Foradada, llarg i pesat, però fantàstic tot vorejant el Turbón. He dormit a l'Hotel Dos Rios, molt be i a més amb un garatge - taller per bicicletes, molt preparat !!.
El garatge-Taller de l'Hotel |
Dades Pont de Suert– Ainsa (Track a l'Strava):
Distància: 78,4 km.
Desnivell: 1150 D+
/ 1455 D-
Ainsa és un poble molt bonic, el casc antic està molt ben conservat i val la pena voltar-hi una estona, està ple de raconets deliciosos i la plaça porticada és molt bonica.
Ainsa és un poble molt bonic, el casc antic està molt ben conservat i val la pena voltar-hi una estona, està ple de raconets deliciosos i la plaça porticada és molt bonica.
Ainsa bonic poble per reposar !! |
ETAPA – 7:
AINSA – PUENTE LA
REINA
He passat pel Túnel
de Petralva, patia perquè no tenia clar si podien passar-hi bicicletes, però esta molt preparat pel pas de ciclistes, es d’agrair, una bona
pujada fins el túnel, però una gran baixada fins a Sabiñánigo on he coincidit
amb la Quebrantahuesos, molt ambient ciclista, jo he continuat fina a Puente la
Reina, així he travessat Catalunya i Aragó, ara queda Navarra i Euskadi, però
ja no tinc més dies, em queden 3 etapes que faré a la que pugui. Com que tinc una família maravellosa, m'han vingut a buscar i hem pogut celebrar la pedalada tots plegats a Pamplona amb un bon "chuletón" a la Sidreria de Cizur Menor, de les millors sidreries que conec.
Dades Ainsa – Puente la Reina (Track a l'Strava):
Distància: 92,00
km.
Desnivell: 908 D+ /
850 D-
Queden tres etapes que faré a la que pugui, després de cremar prop de 13.000 calories i sis etapes encara tenia ganes de continuar, però no em queden més dies, amb paciència tot arriba, ja us explicaré el final.
La meva vella Giant |
Pujant al tunel de Petralva |
Ja els tinc aquí ... |
ETAPA – 8:
PUENTE LA REINA –
ISABA (62 km)
ETAPA – 9:
ISABA – ZUBIRI
(79,2 km)
ETAPA – 10:
ZUBIRI – FAR DE
HIGUER (IRUN) (84,2 km)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada