diumenge, 13 de gener del 2019

PONT CABRADÍS

Gurb, 12 de Gener de 2019

AL FONS EL PONT CABRADÍS
El riu L'Aigua de Valls és un petit riu del Prepirineu que passa per les comarques del Berguedà i del Solsonès. És afluent per l'esquerra del Cardener i neix a 1,328 m. al sud de Gósol per la unió del Torrent de Coma i del Riu de Torrentsenta. Passa vora els llogarets de Sorribes, Espà, Feners i passat aquest poble entra en un congost entre les serres del Verd i d'Ensija. Dins aquest congost travessa el Pont Cabradís, produït per la caiguda de un gran bloc de pedra, encastat al mig del congost de manera que el riu passa per sota, amb el temps el bloc s’ha cobert de tosca i vegetació, una meravella.

Ni el Ramon ni jo hi havíem anat mai, per tan hem decidit anar a veure si el localitzàvem, i ha estat una caminadeta preciosa, per arribar-hi cal anar fins a Berga, prendre la carretera que va a Sant Llorenç de Morunys (LV-4241), entre el km 20 i el 21 trobareu un trencant a ma dreta que porta cap a Sisquer en 3,8 km de bona carretera.

SISQUER AL FONS
Ara seguiu la carretera 1,7 km més, trobareu una pista a la vostra esquerra en bon estat, retolada com Cal Vall-llonga i amb un rètol que ja ens parla del Pont Cabradís. Seguim la pista 4,5 km i  just en un revolt de paella a esquerres, hi ha un bon lloc per deixar el cotxe, just al costat de la presa. Aquí comença la ruta.

PUNT DE SORTIDA
La ruta no te pèrdua, l’indret és preciós, al mig de un congost, ens fa un dia clar i molt fred, seguim aigües amunt per un camí ben fresat, el camí es converteix en sender i l’anem seguint sempre deixant el riu a la nostra esquerra, en 20 – 25 minuts el sender baixa fins la llera del riu, hi ha una escala de uns 4 metres per on s’ha de pujar, el camí segueix aigües amunt.

L'ESCALA
Anem passant diferents zones equipades amb cadenes per donar seguretat, però no hi ha dificultats remarcables tret que tingueu molt vertigen. Als 30-35 minuts baixem altre cop a la llera i passem un afluent del riu, pugem decidits per l’altre banda deixant sempre el riu a la nostra esquerra, en 45-50 minuts arribem a un indicador que ens porta a la Font Cabradisa que neix just sota de un arbre.

Reculem altre cop fins l’indicador i baixem a la llera ajudats per cadenes i cordes tot passant pel sostre del Pont Cabradís, sortim just al final del túnel per on passa el riu, a la riba contrària per on hem pujat, l’espectacle es magnífic, mengem, fem fotos i gaudim de la tranquil·litat ja que avui no hi hem trobat ningú, ben sols tota la caminada. Des de el cotxe hem trigat una horeta, caminant molt tranquils per gaudir de tanta bellesa.

EL PONT CABRADÍS

AIGUES AVALL

La tornada la fem pel mateix camí, sabem que hi ha una circular que torna cap al punt de sortida per l’altre banda del riu, però avui no tenim temps, anem massa tard, tornarem per descobrir la circular. Val la pena venir-hi, en total menys de dues hores per un paratge ben bonic.