dissabte, 19 de gener del 2019

PUIG NEULÓS (1.257 m.)

Gurb, 19 de Gener de 2019

Prop del cim !!
Seguim a bon ritme, avui hem decidit anar cap al punt més alt de la Serra de l'Albera, el bonic Puig Neulós, el meteo no era gaire bo, però hem pensat que valia la pena provar-ho, com abans sense meteo, a pèl. I mira, no ens hem pas equivocat, ens ha fet un bon matí.

Per anar-hi cal anar fins a Cantallops, per la N2 i després per la GI-601, des de el mateix poble surt un camí en prou bon estat que ens porta fins a Requesens en 7,5 km., pel camí trobareu una porta metàl·lica, la podeu obrir i seguir enllà, però torneu-la a tancar, el bestiar no s'ha pas d'escapar.
A mesura que us aneu apropant veureu el magnífic Castell de Requesens, nosaltres ens dirigim directa a Requesens, deixem el cotxe just abans de la tanca de la casa. Aquí comença la nostra volta d'avui.

El Castell i al fons el Puig Neulós.
Iniciem la ruta passant la tanca metàl·lica de la casa, just passada girem a la dreta i passem una altre tanca uns 50 m. després, el camí segueix, deixant la casa a l'esquerra i a baix, en uns 500 m, hi ha un trencant, un camí va de pla, es el GR-11, nosaltres seguim a la dreta en sentit ascendent, una variant del GR, ja hi ha un indicador. El camí és ample, però puja molt decidit per un bonic bosc de Castanyers, en 30 - 35 minuts ens plantem a la font de la Verneda, que avui no raja, un gran Plàtan tocat pel llamp presideix el lloc.

La font de la Verneda

Seguim camí enllà, sempre en forta pujada seguint unes marques grogues poc definides, i arribem al Coll Forcat en poc menys de una hora. Hem guanyat uns 350 m de desnivell, ara tenim a davant el Puig Pinyer. Hi ha una tanca de fusta just al coll, el sender surt just passada la tanca a ma dreta, anirem pujant deixant el Puig Pinyer a la nostra dreta per tan anem ja pel vessant francès, la frontera passa just per la carena on hi ha un filat que marca la línea fronterera.

Des de el coll Forcat el Pic Pinyer

En 10 minutets des de el Coll Forcat ens plantem al coll Forcadell on hi ha un tros de mur baix que marca la frontera, el seguim a l'esquerra i passem pel Puig Forcadell, més enllà el Puig de les Colladetes (980 m.), que el deixem a la nostra dreta i el Roc dels Tres Termes (1.127 m.), on m'enfilo per xafarderia i perquè hi ha bona vista del Puig Neulós, però en realitat es millor passar-lo per l'esquerra.

Coll Forcadell, seguiu el mur cap a l'esquerra

El Canigó ens acompanya

Ja veiem el Puig Neulós al fons
Just als peus del Roc hi ha una pista asfaltada que puja per la banda francesa i que va fins el mateix cim, ja que hi han unes antenes de comunicació. Nosaltres anem pujant seguint el filat de la frontera fins el cim, on ens plantem en poc menys de dues hores. Mengem i gaudim de les magnífiques vistes que hi ha des de el cim, llàstima de les construccions que l'espatllen.

El Neulós des de el Roc dels tres Termes

El cim

La banda francesa

Aqui es veu la ruta que hem fet

Ben contents !!!
Ara la baixada, pot ser pel camí de pujada, 1:30 / 2:00 hores, però nosaltres us proposem una circular, anirem cap el Coll Pregon passant pel Refugi de la Tanyareda, a 20 minuts del cim, sempre en direcció SE, el camí es clar i fàcil, just al coll hi ha un rètol de color blanc amb lletres vermelles que diu Requesens 2 hores. Mitja horeta des de el cim.

Refugi de Tanvareda

Coll Pregón

En Ramon arribant al coll
El camí baixa ben decidit, després flanqueja la muntanya en direcció SE bastant per sota la carena, aquí cal que vigileu, no podeu perdre les marques grogues, el camí va baixant pel bosc en un sender poc evident però amb marques grogues sovint, en 1;30 des de el cim trobem al costat del torrent un dipòsit d'aigua amb una mànega de conducció d'aigua que va seguint el camí. Nosaltres, com ella, camí enllà.

El dipòsit d'aigua
En 30 minuts més passem el torrent de Coll Pregon i trobem el Pou de Glaç, molt gran, de fet no n'havia vist mai cap de tan gran, ens el ben mirem i continuem cap a Requesens, passem pel forn de la teuleria i trobem la pista que va cap a Requesens, en uns 700 m. ja som a la casa de Requesens, total hem estat per la muntanya prop de 5 hores, ha estat un goig.