dilluns, 7 de gener del 2019

Gurb, 5 de Gener de 2019

El Castell de Montgrí
Afegeix la llegenda
Per fer-nos passar els nervis del Reis hem anat a pujar al Castell de Montgrí, una caminadeta plàcida i curteta amb sortida des de Torruella de Montgrí, avui m’acompanyen la Quima, en Pol, el Claudio i l’Aida.

Teniu d’anar fins a Torruella de Montgrí i a la Ronda Pau Casals, prop del Camí dels tres Pins, hi ha un bon lloc per deixar els cotxes. La ruta comença al Camí dels Tres Pins, ja hi ha un pal indicador.

Punt de sortida
El camí marxa ben decidit en direcció Nord, es ben evident per on passarem ja que tenim el Castell dret al nas, a la nostra esquerra veiem el coll de Santa Caterina per on pujarem, amb una creu ben evident, trobarem tres capelletes abans del coll, primer una a ma dreta, més amunt les altre dues més juntes al costat mateix del camí.

A l'esquerra el Coll de Santa Caterina, a la dreta a dalt el Castell, la ruta ben evident ...
En 20 – 25 minuts serem a les dues capelletes juntetes, 10 minuts més i ja som al coll de Santa Caterina, on hi ha una gran Creu,  el sender es molt pedregós però senzill de fer i molt fresat, aquest és un dels cims que formen part del repte dels 100 cims, de la FEEC, per tan molt concorregut, per sort al ser un dia com avui no hi trobem gaire gent, al menys de pujada, al baixar si que comença a pujar-hi molta gent.

Segona i tercera capelles abans del coll
La cantera

El Castell des de la Cantera, ja hi som ...
Ara ens queda l’últim tram, ben evident, el camí va fent marrades i abans del cim hi ha la cantera on es va extreure la pedra per construir el Castell entre 1294 i 1301, us hi poso un enllaç per saber la seva història. Fins la cantera 50 minuts des de el cotxe, ja ens queda molt poquet fins al Castell, a mesura que hem anat pujant la vista cada vegada més espectacular.
Som al cim en 55 minuts, hem pujat molt tranquils sense cansar-nos gens, ara visitem el Castell i gaudim de les magnífiques vistes que hi ha en 360º, les illes Medes, el Golf de Roses, el Canigó, més a prop el Puig Rodó, just a l’altre banda del Coll de Santa Caterina i als nostres peus en direcció N – NE l’ermita de Santa Caterina.

L'Aida i les illes Medes al fons

El Golf de Roses

La tornada la fem pel mateix camí, en total hem caminat dues horetes pelades, en un indret ben bonic i avui ben ventat. Aneu-hi es apte per fer-ho tot l’any, amb nens, avis i demés. Bon any 2019 i moltes caminades per tothom !!!