diumenge, 11 d’octubre del 2020

SERRA DE MESTRAL, CANAL LLARGA, CIM DE LA PORTELLA, MOLLÓ PUNTAIRE I LA FORADADA (10 DE 20)

Cantoni, 11 d’Octubre de 2020

CANAL LLARGA

Les dues últimes caminades eren per fer amb família i nens, la d’avui no, no es as difícil però no es apte per qui tingui vertigen, farem canals i grimpades equipades amb cables i cadenes, molt divertit però ha d’agradar. Hem caminat 6 hores per un paradís cap al Sud, hem fet la serra de Mestral i a fe de Déu que ens ho hem passat molt i molt be.

APROXIMACIÓ:

Per arribar-hi cal anar fins a Hospitalet de l’Infant, allà prendreu la N-340 en direcció Castelló, passareu una gasolinera Repsol i després l’Hotel Villaclara a la dreta, just després de l’hotel hi ha una carretereta a la dreta, la preneu i la seguiu, primer passareu la via del tres per sobre, després l’AP-7 per sota, passareu pel costat de l’area de servei de l’autopista, després passareu l’A-7 també per sota seguint sempre les indicacions cap a l’ermita de Sant Roc, aproximadament en 2,5 km. trobareu un rètol que diu M.U.P. 34 i aquí podeu deixar el cotxe, just al passar el torrent hi ha l’indicador on comença la caminada d’avui. Indica Barranc del fort Negre – La Portella, indicat com a PR-C 91.

Els PR (ratlles grogues i blanques) son senders de petit recorregut, entre 10 i 50 km., s’indiquen amb les lletres PR després l’indicador de la Comunitat Autònoma, en aquest cas C i un número, aquí el 91. Aquest va d’Hospitalet de l’Infant a Tivissa i te 29,7 km. Hi ha també els senders de gran recorregut, GR, més de 50 km., i els locals, SL (sender local), de menys de 10 km.

A Catalunya n’hi ha ara mateix 201 i sabeu qui els manté en bon estat ??, les Federacions locals Excursionistes, per això sempre us dic que si camineu sovint federeu-vos.

RUTA:

Seguim pel fons del Barranc en direcció NO, hi ha marques grogues i blanques del PR, no us podeu pas perdre, en 8 minuts passem uns ruscs d’abelles, en 2 minuts més veiem a la nostra dreta el forat negre, es una petita cova refugi de pastors segurament, cap interès especial, seguim amunt i en 5 minuts més som al Mas Sabatera, en runes, seguim el sender passant just pel costat de la casa deixant-la a la nostra dreta, aquí hi ha un indicador.

FORAT NEGRE

MAS SABATERA

Anem pujant, sempre en direcció NO, seguint més o menys una línia d’alta tensió que desmereix el paisatge, però cal pensar que tenim la Central Nuclear de Vandellós als nostres peus, el nostre destí es la Portella de l’Arturet, amb dues grans torres allà plantades.

LES TORRES FAN LLEIG, A L'ÚLTIMA LA PORTELLA DE L'ARTURET

En 45-50 minuts sortireu a una pista feta pel manteniment de les torres, uns metres més amunt el PR es torna a endinsar als garrics deixant la pista, també podríem seguir per la pista però faríem més volta. Passarem un altre cop la pista i aquí ja la seguim a ma dreta, som prop de la Portella, fins aquí hem trigat 1:10-1:20 h.

Parem i mengem, avui ens fa molt de vent i ens arrasarem a la banda Sud del coll, després passarem a la banda Nord i allà el vent ens castigarà de valent. Després de menjar i fer fotos seguim la pista, però just al girar ens tenim d’enfilar per unes roques i passar per sota una torra d’alta tensió, hem deixat de seguir el PR, ara ja no tindrem senyals a seguir, però aquí comença la diversió.

DESPRÉS DE LA PORTELLA PER AQUÍ !!

Hi ha una mena de sender una mica perdut que ens va enfilant cap a la carena, ara anem en direcció SO, a vegades ens tenim d’ajudar amb les mans però sense cap dificultat, de cop trobem un cable i un petit pont tibetà que cal passar i després una cadena que ens ajuda a baixar una gran roca, 15 minuts des de la Portella (Més o menys 1:50 hores des de el cotxe, parades incloses).

PRIMER PAS, GRAN ROCA

Anem seguint un senderet per la cresta a vegades aèria, a vegades protegida, a vegades ens ajudem amb les mans, però sempre fàcil, fins arribar a la Canal Llarga, equipada amb cadenes i divertida de pujar. 5 minuts des del Pont Tibetà.

CANAL LLARGA

Seguim crestejant i passem el pas de la Cadireta en 5 minuts més, també equipat amb cadenes i cordes, una mica més enllà cal baixar una roca equipada amb una corda, ara portem 2:00 – 2:10 des de el cotxe.

PAS DE LA CADIRETA

L'ÚLTIMA ROCA

Davant nostre, veiem el vèrtex del Cim dels Avencs o de la Portella (723 m.), anem seguint fins al cim, ja sense dificultats i ens plantem al cim en 20-25 minuts des de la baixada de l’última roca. En total 2:25 – 2:30 des de el cotxe.

SOM AL CIM DE LA PORTELLA

La vista es brutal, 360º entre mar i muntanya, una passada, veiem coses pujades altres vegades, la serra de Llaberia amb el seu Radar al cim, La Miranda, etc., una meravella, ens hi estem una estoneta, però ens fa marxar el fort vent que avui bufa.

Seguint en la mateixa direcció anem a trobar un petit repetidor que ja veiem davant nostre, 10 minuts des de el Cim de la Portella, ja veiem lluny el nostre següent destí, el Molló Puntaire. Ara seguim una mena de senyals verdes, molt perdudes, però que ens porten a la Portella del Xato, 5 minuts des de el cim, amb grans torres d’alta tensió, arribem a una pista de manteniment que la podem seguir a l’esquerra o de dret pel mig dels garrics, fins a la torre que la deixarem a la nostra dreta.

DES DE EL REPETIDOR ES VEU EL MOLLÓ PUNTAIRE

Seguim en direcció al Molló Puntaire, passem un indicador que serà per on tornarem, però nosaltres de dret cap al cim del Molló Puntaire, cim culminant de la Serra de Mestral, 728 m., es pot pujar per on vulgueu, nosaltres l’hem pujat des de Sud a Nord, sense complicacions però hi ha 40 minuts des de la Portella del Xato. Portem 3:30 h. parades incloses.

EL MOLLÓ PUNTAIRE

AL CIM

Ens ho estem passant de por, es una volta llarga però no fatigosa, potser es que tenia moltes ganes de caminar, el cas es que aquí podríem recular fins al indicador que us he dit abans, però creiem que val la pena fer una volteta per la zona de la roca foradada i decidim allargar una miqueta la caminada. Sortim del cim en direcció Oest, baixant cap al Pas del bolet i després a un encreuament de camins on ja trobem un indicador del PR-C 91, a la dreta cap a Tivissa, a l’esquerra cap a l’Hospitalet de l’Infant, 20 minuts des de el cim.

LA FORADADA

Seguim en direcció Hospitalet, el sender està molt ben indicat amb les marques blanques i grogues, aquest tros de ruta és molt bonica, roques grans de tota mena, molt erosionades pel vent i la pluja que els hi donen les formes més curioses que us pugueu imaginar, ens anem entretenint fent fotos però no deixem pas de caminar, trobem la foradada i ens hi fem fotos, hem anat girant i ara caminem en direcció NE, tornem a passar per sota el Molló Puntaire i en 40 minuts des de l’encreuament de camins, arribem a l’indicador de tornada, portem 4:30 h.

Ara girem a la dreta, en direcció Sud, anem baixant fins a una mena de coll on tornem a menjar, 15 minuts des de l’indicador, poc després anem a parar a la Canal del Corb (10 m.), el camí ara baixa i baixa fins a trobar una pista amb una colla d’indicadors (20 minuts més), ara tornem a anar en direcció NE, passem un dipòsit pels bombers on hi ha un punt d’aigua, i ja anem seguint per una pista ample a trossos emporlanada a trossos no, i en 40-45 minuts trobem el cotxe. Total 6 hores a la Serra de Mestral gaudint com nens petits i ben satisfets tornem cap a casa amb tota la prudència del mon, es més perillosa la carretera que la muntanya.

ARA NOMÉS CAL SEGUIR EL PR-C 91

Aneu-hi que us agradarà, camineu amb calma, que no es noti per on passeu i si camineu sovint ja sabeu que teniu de fer !!!.