dimarts, 15 de desembre del 2020

BASTIMENTS, 2.881 m. (14 de 20)

Cantoni, 15 de Desembre de 2020

EL BASTIMENTS DES DE EL COLL DE LA MARRANA

Avui hem tornat al Pirineu més proper a casa nostra, hem anat a pujar el Bastiments, hi ha neu, fa fred i entre setmana esperàvem no trobar-nos gaire gent, per tan cap a Vallter s’ha dit. Avui, per temes del Covit19 ens han fet deixar el cotxe a l’aparcament d’on surt un telecadira, just passat el Refugi de Pastuira,  només es podia seguir si anaves a esquiar.

EL RAMON EQUIPANT-SE

Per tan, un cop equipats, carretera amunt fins el trencant del Refugi de Ulldeter, un preciós refugi de 57 places, on cal reservar si hi voleu dormir, sempre esta molt concorregut, el 2009 va ser el seu centenari, de l’antic vull dir, aquest es de 1959, a l’enllaç que us hi he posat més amunt ho explica molt be i a més podeu fer la reserva. Fins el refugi 20 minutets.

BASTIMENTS I GRA DE FAJOL POC DESPRÉS DEL REFUGI

Ja us ho he explicat en altres ocasions, Grà de Fajol, Dormir al ras, etc., aquesta part del Pirineu es dolça i tranquil·la si el temps acompanya, però es terrible si es gira mal temps, això fa que la gent no li tingui tot el respecte que es mereix, per tan sigueu molt i molt prudents.

Un cop al Refugi ens dirigim al famós Coll de la Marrana, sempre en direcció Oest, el camí està molt fresat si no hi ha neu, doncs hi passa el GR-11, que fa la travessa de tots els Pirineus. La caminada d’avui no es broma, fa molt de fred, hi ha força neu i guanyem més de 800 m. de desnivell.

Portem raquetes i caminem còmodament per la neu, quan la pendent del coll es fa més pronunciada jo trio posar-me els crampons, el Ramon segueix amb les raquetes, sortim al coll en 2:00 hores.

JO PROP DEL COLL

EL BASTIMENTS DES DE EL COLL

Tenim el Gra de Fajol a la nostra esquerra i el Bastiments a la dreta, per tan ara en direcció N-NO cap a dalt, es veu clarament el cim i no us podeu pas perdre, la pujada es fa feixuga, jo hem torno a posar les raquetes i amb paciència amunt, passem per la creu que hi ha a l’avant-cim i coronem a les 3:15 hores.

JA VEIEM LA CREU DE L'AVANT-CIM

Fa molt vent i molt fred, per tan fem les fotos de rigor i gaudim una mica de les vistes, genials en tots sentits, nosaltres les coneixem be ja que hi hem pujat moltes vegades, en aquesta zona es on vàrem aprendre a fer muntanya, però d’això en fa molt de temps.

MOLT FRED

La tornada pel mateix camí, sense contemplacions, tornem a ser al cotxe en 4:40 hores, parades incloses. Una zona genial que no em canso de caminar, aneu-hi que us agradarà molt.

I si camineu sovint federeu-vos, ja us he explicat moltes vegades els perquès, entre d’altres el manteniment de refugis, PR i GR. Sigueu prudents i camineu amb calma.