dissabte, 27 de març del 2021

CASTELL DE BOIXADER O DUACASTELLA, SORA (19 DE 20)

Cantoni, 27de Març de 2021

EL CASTELL VIST DES DE ROCAFIGUERA

Anem camí d’acabar els 20/20 de la pandèmia, avui hem anat cap a la banda de Sora, una circular curteta, apte per tots el públics sense dificultats i de bon seguir. Sora es un poblet molt bonic d’Osona just al límit amb el Ripollès, s’hi va des de la C17 agafant la sortida 85, indicada com a Sora / Montesquiu. En 4,8 km sereu al poble, deixeu el cotxe on vulgueu, just a l’entrada hi ha un aparcament al costat mateix del Restaurant Can Coromines.

L'ESGLESIA DE SORA

Ara agafeu pel carrer que porta cap a l’Ajuntament i l’Esglesia, els deixeu a la vostra dreta i seguiu la pista que passa per la casa anomenada La Plaça, passareu pel mig i aneu seguint la pista sense pèrdua, bàsicament en direcció Nord.

ELS CABALLS ENS CONTROLEN ...

NO VOLEN QUE ENS MENGEM L'HERBA

Als 25-30 minuts deixeu la pista principal i seguiu una pista a ma dreta, ja en més mal estat i que comença a pujar en direcció Est, després Sud i finalment Nord, voltant així el turó de Sora.

AQUI DEIXEM LA PISTA PRINCIPAL (25-30 MINUTS)

El camí va pujant tot decidit i es va convertint en un sender ben bonic, en 50 minuts des de el cotxe hi ha una bifurcació del sender, agafem a la dreta per tal d’enfilar-nos a dalt del castell, després caldrà recular fins aquest punt per seguir la circular.

ARA A LA DRETA, AL BAIXAR DEL CASTELL SEGUIREM DE DRET

Seguim el sender fins dalt del castell, de fet no n’hi ha cap resta del castell, però si que hi ha una vista meravellosa, hi ha un punt on hi ha instal·lat una cadena per ajudar-nos a passar, de fet no caldria però pot ajudar a qui tingui vertigen. Ens plantem a dalt en poc més de una horeta.

VISTES DES DE EL CASTELL

ROCAFIGUERA

EL PAS DE LA CADENA

ROCAFIGUERA I LA BOIXEDA

AL CASTELL

Vistes molt i molt boniques, ens hi estem una estoneta fent fotos i gaudint de tot el que veiem, a baix en direcció Oest veiem les cases del Boixader i de Rocafiguera, cap on anirem ara.

Desfem el camí per on hem pujat fins el trencant que us deia i ara seguim cap a la dreta, en pujada, en poc menys de 5 minuts hi ha un sender que s’aparta del principal, a l’esquerra i que baixa ben decidit cap a la casa del Boixader, ens hi plantem en 1:50 h. des de el cotxe.

LA BOIXEDA

Ens apartem de la ruta per anar fins a la casa de Rocafiguera doncs hi ha una Sequoia impressionant, gaudim de l’arbre monumental, anomenat “la Bella Antonia” i de la casa que es molt bonica, al dentell de la porta diu Joseph Rocafiguera, 1770.

ROCAFIGUERA I LA BELLA ANTONIA

Retornem a la pista principal que ja anirem seguint fins a Sora, sense més problemes, circular de 2:30 h., caminant amb tranquil·litat i solitud, us agradarà !!.

I com sempre us dic, camineu amb calma, sigueu prudents, que no es noti per on heu passat i si camineu sovint federeu-vos.