divendres, 30 de desembre del 2022

TURÓ DE MOROU (1.312 M.)

Cantonigròs, 30 de Desembre de 2022

Dalt el Turó de Morou

Aquesta si que serà l’última de 2022, avui he anat al Turó de Morou (1.312 m.), prop de Santa Fe del Montseny, una caminadeta curta, molt ben senyalitzada, impossible perdre-us, per fer amb nens i tota la família, dues hores al cor del Montseny i per fer a totes les estacions de l’any, avui, a ple hivern amb totes les fulles caigudes i un dia tapat i molt ventós ha estat esplèndid, el bosc pelat fa com un misteri especial i amb el soroll del vent i les branques picant-se entre elles he gaudit com un nen petit.

APROXIMACIÓ

Cal anar fins a Santa Fe del Montseny, just al km 21 hi ha un pàrquing on he deixat el cotxe. D’aquí surt la ruta d’avui.

RUTA

Preneu la pista que passa pel costat del pàrquing en direcció NE, de seguida trobeu un trencant, l’agafeu a la dreta en baixada, a uns 400 metres del cotxe trobareu un indicador que us porta a la Torre d’en Lleonard, ara és una escola de Natura, la deixeu a la vostra dreta, just al final de la tanca de la casa, a ma dreta, veureu la pista per on tornarem, nosaltres seguim un sender ben indicat deixant la Casa Partida a la nostra esquerra, ara ja haureu trobat els indicadors de color taronja que ens acompanyaran tota la volta, anirem pujant per un entorn magnífic, en mig de Faigs i Castanyers.

La Torre del Lleonard

La pista és clara, sense pèrdua, en més o menys 30 minuts ja veureu al mig dels arbres el turó de  Morou i de seguida ja sereu dalt del turó. Les vistes espectaculars, tot i que avui en direcció les Agudes i Turó de l’Home res de res.

Ja veiem el Turó de Morou

La meva intenció és anar cap a l’empedrat de Morou, per això baixo del Turó i segueixo el sender, ben indicat i fresat en direcció SO, penseu que el turó no és pas el punt més alt de la caminada, ara seguirem pujant suaument i en 10 – 15 minuts des de el Turó trobareu l’empedrat de Morou, el passeu i ara sempre avall en direcció Sud, però fent alguna marrada fins que trobareu una pista ample que gira en direcció N – NO, per portar-nos al pantà de Santa Fe.

Passo el pantà, avui molt i molt aixut, deixant-lo a la meva esquerra, passo una caseta ran de pantà que es diu la Fabriqueta i segueixo un sender que em va portant a Santa Fe, deixant la riera sempre a la meva esquerra, al final vaig a parar altre cop a la Torre del Lleonard (1:15 h) des de el cotxe.

El pantà ben buit

La Fabriqueta

D’aquí ja només em queda tornar al cotxe, total he caminat 1:30 h i 7,5 km. pel cor del Montseny, aneu-hi que us agradarà segur.

I com sempre us dic, camineu amb calma gaudint del que veieu, que no es notí per on heu passat i si camineu sovint Federeu-vos.