dimecres, 29 de maig del 2024

LA FORADADA DE CANTONIGRÒS (CIRCULAR)

Cantoni,  29 de Maig de 2024

La Foradada després de pluges

A Cantonigròs tenim un lloc que s’ha fet molt famós, LA FORADADA, hi baixa molta gent, sobretot els caps de setmana, realment és un lloc encantador, sobretot després de pluges quan baixa molta aigua.

La ruta normal és molt senzilla, des de el camp de futbol de Cantoni no hi ha pèrdua, camí molt fresat i ben indicat, mitja horeta fins a baix el salt d’aigua i tornar a pujar.

Jo avui us explicaré una ruta circular per uns senders preciosos i per on no trobareu tanta gent, fins al recorregut normal que fareu de tornada, us agradarà.

APROXIMACIÓ

Anem fins a Cantonigròs i deixeu el cotxe allà on vulgueu, si voleu cap el final del poble en direcció Tavertet, al carrer Sant Bartomeu o al camí de l’Esquirol, on vulgueu.

Just a la Cantonada del Carrer Pompeu Fabra amb el Camí de l’Esquirol comença la caminada.

RUTA

Agafeu l’antic camí ral Vic-Olot en direcció l’Esquirol, sempre avall sense pèrdua possible, a 1,8 km. de l’inici trobareu a la vostra esquerra el Dolmen de Puigsespedres, vosaltres el gaudiu i seguiu en direcció l’Esquirol.

A 2,3 km. de la sortida trobareu la carretera de Tavertet, esteu ja a l’Esquirol, la seguiu a la vostra dreta i de seguida preneu una pista a la dreta que us portarà cap a la foradada, ja està indicat. Deixeu la casa del Campàs a la vostra esquerra i preneu un sender a la dreta.

Ara esteu al punt més baix de la caminada, anireu pujant per un sender extraordinari, pel mig del bosc entre faigs i alzines, senyor quina passada.

A 3,2 km. de la sortida tindreu les Fontiques a la vostra esquerra una font preciosa, però que no sempre raja.

A 5,3 km. trobareu un indicador a la vostra esquerra que us portarà cap a la Foradada, baixeu fins a baix i gaudireu del tresor de cantoni. (5,9 km. des de la sortida).

La Foradada avui

Reculeu fins al camí principal i seguiu pujant pel camí ample i ben fresat que us portarà de dret a Cantoni, just al camp de futbol, ara només us cal anar fins on tingueu el cotxe i haureu fet una circular magnífica, apte per tots els públics, no gaire llarga i amb poc desnivell.

La Foradada ben congelada

I com sempre us dic, camineu amb calma, sigueu prudents, que no es noti per on heu passat i si camineu sovint federeu-vos.

FITXA TÈCNICA

DISTÀNCIA:                           8,27 KM.

DESNIVELL POSITIU:                 310 M.

DIFICULTAT:                          FÀCIL

CIRCULAR:                            SI

TEMPS:                                 2:00 – 2:30 HORES. (parades incloses)