dijous, 2 de maig del 2024

MONTCOGUL - ROQUES ALBES

Cantoni,  2 de Maig de 2024

Tot ha començat amb una ampolla de vi, Roques Albes del Celler Cooperatiu d’Artés(ATRIUM), al Ramon li va agradar al fer la recerca del celler li va sortir també les Roques Albes com a possibilitat de fer una caminada pel Bages, per tan avui, després d’anar a comprar vi hem anat ben decidits a inventar una circular pel Bages, pujarem el Montcogul (597 m.) i després anirem a Roques Albes, veiem la possibilitat de fer una bonica circular.

Ell ha estat el culpable

APROXIMACIÓ

Anem fins Artés, prenem la B-431 en direcció Horta d’Avinyó, a 1,8 km des de l’ajuntament d’Artés, abans de passar la C-25 per sobre hi ha un trencant a ma esquerra que passa la C-25 per sota, just després de passar per sota la C-25 hi ha bons llocs per deixar el cotxe. Aquesta pista ens porta cap al Santuari de Fucimanya.

RUTA

Seguim la pista fina al Santuari de Fucimanya  (30 minuts des de el cotxe), seguim la pista en direcció la Font de la Mare de Déu de la Llet, 5 minuts des de el Santuari, avui esmorzem a la font.

El Santuari de Fucimanya

Oratori de la Mare de Déu de la Llet

I la seva font on esmorzem

Després d’esmorzar seguim pista enllà ignorant una pista a la dreta, nosaltres per l’esquerra en pujada seguint marques grogues i blanques arribem a un coll amb una colla de camins, som just als peus del Montcogul, el tenim en direcció NO, el sender s’enfila de dret al cim, fina a dalt hem trigat 1:15 h. des de el cotxe, parades incloses.

Cim del Montcogul

I la vista

La vista des de el cim s’ho val, el Bages als nostres peus amb un fons de Montserrat, és un plat exquisit.

Baixem altre cop fins el coll i seguim de dret per una bona pista en direcció al Mirador de Roques Albes en direcció Montserrat (25 minuts des de el Montcogul), espectacular, després seguint prop del cingle hi ha un altre Mirador en direcció Artés (10 minuts des de el primer mirador).

Mirador de Roques Albes

Vistes cap a Artés

Vistes cap a Montserrat

El Moncogul des de Roques Albes

En aquest punt reculem per una pista que va ran de uns camps, reculant cap el Montcogul altre vegada, però de seguida trobem un sender que baixa ben decidit a la nostra esquerra, ara volem tancar la circular baixant per aquí.

Quan trobem una pista la seguim a la dreta, el mapa ens marca un punt d’interès cap aquí, seguim el camí de la pedra esmolada, ens desviem a l’esquerra per pujar un turó (L’anomenem el turó de la pedra esmolada) des de on hi ha molt bona vista (2:15 h. des de el cotxe).

Vistes de de el turo de la Roca Afilada

Tornant passem per sota les Roques Albes

Baixem just per l’altre banda del turó, hi ha un sender que baixa ben decidit cap a baix en direcció la C-25, passem per la vora de un camp de blat i trobem la pista que ens torna cap al cotxe (3:15 h. en total).

Al final ha sortit una circular molt entretinguda i amb molt bones vistes, val la pena anar-hi.

I com sempre us dic, camineu amb calma, sigueu prudents, que no es noti per on heu passat i si camineu sovint federeu-vos.

FITXA TÈCNICA

DISTÀNCIA:                           9,74 KM.

DESNIVELL POSITIU:                  481 M.

DIFICULTAT:                          FÀCIL

CIRCULAR:                            SI

TEMPS:                                 3:00 – 3:30 HORES. (parades incloses)