dijous, 27 de juny del 2024

ROCA TALLADA (1.667 m)

Cantoni, 27 de Juny de 2024

VISTA 360º

Seguim dient que hi ha cims poc concorreguts però molt ben ubicats, és el cas de la Roca Tallada, prop de Grèixer, un mirador extraordinari i un recorregut magnífic amb el regal de un pas equipat amb cadenes i graons, curtet però molt divertit, això junt amb la baixada, una mica perdedora i vertical fa que catalogui aquesta caminada com a difícil, tot i que sis ou experimentats no patireu gens, tot el contrari.

Si pugeu per on hem baixat, es a dir pel pas de la Mona i deixeu de banda el pas equipat ja no és pot considerar difícil, en tot cas direm que es moderat.

APROXIMACIÓ

Cal anar fins a Bagà, aquí s’ha d’agafar la carretera que porta a Coll de Pal per la BV-4024 fins on hi ha el Pont de Sant Nazari, 3,8 km des de que agafeu la BV-4024, aquí deixem el cotxe, hi ha bons llocs per aparcar sense fer nosa.

RUTA

Just al mateix punt surt una pista sense asfaltar que puja cap a Gréixer, la pujada és ombrívola i això ens ha salvat doncs ha fet un dia de molta calor.

Jo us recomano que seguiu el track que penjo al final, anireu més tranquils ja que hi ha poques indicacions i en alguna zona cal posar-hi imaginació.

Fins el coll d'Abiol seguireu una pista de desenboscar, puja molt decidida però no te pèrdua, poc abans del coll deixeu un trencant a la vostra dreta i vosaltres seguiu de dret.

Just al coll surt un sender a la vostra dreta de dret amunt, quan haureu fet el cim, passeu pel pas equipat o no tornareu a venir a parar aqui mateix.

Pujareu muntanya amunt per un sender preciós fins un punt on pendreu un sender, poc evident, a la vostra dreta, llavors pujareu de dret cap el coll de la Castellana, si no voleu fer el pas equipat seguiu de dret cap el pas de la Mona.

Un cop al coll de la Castellana seguiu a la vostra esquerra i anireu a parar als peus del pas equipat, el supereu i després ja veureu el cim, no hi ha camí, per tan us l'aneu inventant fins el cim.

Al cim l'espectacle és immens, fantàstic, gaudiu del cim que s'ho mereix.

Ara cal baixar, reculeu uns metres i busqueu a la vostra dreta un sender poc marcat però amb fites que us orientaran, baixareu i baixareu per tarreny inestable i amb força pendent, però sense dificultats remarcables fins el pas de la Mona, esta equipat amb un llarg cable per si us voleu ajudar, la veritat es que si us hi agafeu baixant de recules en passareu molta via.

torneu fins el coll d'Abiol i allà agafeu un cami de desemboscar a la vostra dreta, molt perdut però que baixa de dret fins el cotxe, es una bona panadera per les cames, però es encantador.

Us penjaré fotos de diferents punts de pas amb el temps que hem trigat nosaltres, però també us penjaré el Track a Wiquiloc.

COLL DE L'ABIOL (1:00 h des del cotxe)

COLL DE LA CASTELLANA (1:30 h des del cotxe)

EN RAMON ALS PEUS DEL PAS EQUIPAT (2:00 h des del cotxe)

SOM AL CIM (2:30 h des del cotxe)

INICI DEL PAS DE LA MONA (2:45 h des del cotxe)

I com sempre us dic, camineu amb calma, sigueu prudents, que no es noti per on heu passat i si camineu sovint federeu-vos.

FITXA TÈCNICA

DISTÀNCIA:                           7,70 KM.

DESNIVELL POSITIU:                  726 M.

DESNIVELL NEGATIU:                 726 M.

DIFICULTAT:                         DIFICIL (FENT EL PAS EQUIPAT)

MODERAT (PEL PAS DE LA MONA)

CIRCULAR:                            SI

TEMPS:                                4:00 – 5:00 HORES. (parades incloses)