dijous, 4 de juliol del 2024

SERRA DE PINÓS (100 CIMS DE LA FEEC)

Cantoni, 3 de Juliol de 2024

A la Rosa dels vents

Pels coleccionistes de cims hi ha els 100 cims de la FEEC, una bona colla de cims per triar i remenar, nosaltres avui n’hem fet un de fàcil, amb bones vistes sobre el Solsonès, terres planes de cereal, una caminada per pistes visitant el Santuari de Pinós i la Rosa dels vents tot pujant el cim del Pinós que com us deia forma part dels 100 cims, amb el nom de Serra de Pinós, us hem muntat una circular per tal de gaudir una mica més de la zona.

APROXIMACIÓ

Cal anar fins el Santuari de Pinós, passat el poble que aueda enfilat a la dreta de la carretera (B-300), passem el cementiri i pujem fins el Santuari i el Restaurant, 1,3 km en forta pujada des de el cementiri, quan reculem a peu ja visitarem el poble del Pinós.

RUTA

Deixem el cotxe a l’aparcament on hi ha el restaurant i d’aqui comença la ruta.

Recularem per la carretera que hem seguit fins el cementiri, 1,3 km. i pugem al poble per visitar-lo, després tornem a baixar fins el cementiri i just a l’altre banda de la carrtera surt una pista sense asfaltar que es la que seguirem.

Santuari de Pinós, aqui deixem el cotxe

El cementiri, a l'esquerra visitem Pinós, després aqui mateix a la dreta

Allà dalt tenim el cotxe

No deixem mai la pista, aproximadament en 45 minuts des de el cementiri trobem un indicador que diu Santuari de Pinós 3,2 km, girant a la dreta seguim per la pista.

Més o menys en 30 minuts més, just al costat de la pista hi ha el vertex geodèsic del Cim del Pinós.

Seguim per la pista i poc abans de arrivar al Santuari ens desviem a l’esquerra on hi ha unes antenes, un bon mirador i una mica més enllà la Rosa dels vents, la visitem i tot seguit ja baixem cap el Santuari on hem deixat el cotxe.

Rosa dels vents

Hem fet una volta molt fàcil de 2:00 a 2:30 h. bonica i per sort sense calor, en dies de calor suareu, però es pot fer a qualsevol epoca de l’any.

I com sempre us dic, camineu amb calma, sigueu prudents, que no es noti per on heu passat i si camineu sovint federeu-vos.

FITXA TÈCNICA

DISTÀNCIA:                           9,21 KM.

DESNIVELL POSITIU:                  323 M.

DESNIVELL NEGATIU:                 323 M.

DIFICULTAT:                         MOLT FÀCIL

CIRCULAR:                           SI

TEMPS:                               2:00 – 2:30 HORES. (parades incloses)