divendres, 12 de juliol del 2024

PIC DE NÉRASSOL (2.636 m.) CIRCULAR DE 360º

Cantoni, 11 de Juliol de 2024

Estay de Pédourrés

Avui una caminada sense dificultats tècniques, però llarga, cal tenir bones cames i paciència per anar fent caminant per unes contrades fantàstiques de la Catalunya Nord, hem fet la volta complerta al Pic de  Nérassol (2.633 m.) i a més l’hem pujat.

APROXIMACIÓ

Cal anar fins Hospitales-pres-l’Andorre, nosaltres hem passat pel Coll de Puymorens, però també espot passar pel túnel (Peatge), però nosaltres no teníem pressa doncs anàvem amb la Marco Polo del Ramon i hem dormit just a l’aparcament que hi ha darrera l’estació de l’Hospitalet, on fins i tot hi ha serveis per les caravanes.

RUTA

La ruta comença a la N-20, just passada la central elèctrica que hi ha, just després de l’estació i passat el pont, hi ha, a ma dreta una petita esplanada d’on surt el sender a seguir, just darrera una mena de transformador, ja veureu una tanca pel bestiar, vosaltres sender amunt.

La ruta no te pèrdua, pujant la vall amunt en direcció NO, passareu dues vegades per sota de un tub negre immens que baixa aigua cap a la central hidroelèctrica de l’Hospitalet, aproximadament en 1 hora des de el cotxe passareu un petit pont de pedra, aquí es divideix el sender, anirem cap a l’esquerra cap el llac de Siscar, però tornarem per la dreta després de fer la volta al Nérassol.

Primer pont, ara a l'esquerra, tornarem per la dreta.

En 50 minuts més passarem un segon pontet de pedra, i en 10 minuts més ja som al Pantà de Siscar. Ara portem dues hores des de el cotxe.

Segón pont

Pantà de Siscar

Voregem el pantà per la dreta i en 40 minuts més trobem el refugi lliure de la Vesine, ara estem a 2.108 m., aquí esmorzem i bevem, el paisatge es fantàstic i el dia preciós  estem gaudint, portem 2:40 h. i 675 m D+, dons hem sortit de 1.433 m.

Prop del Refugi de la Vesine

Aqui el tenim

Seguim amunt en direcció al llac de Siscar on arribem en 20 minuts més, ara ens desviarem en direcció N-NE per pujar la Portella de Siscar (35-40 minuts des de el Llac de Siscar), portem més o menys 4 hores des de el cotxe, parades incloses.

Llac de Siscar

La Portella de Siscar, a la dreta el Nérassol

Ara tenim a la nostra dreta el Pic de Nérassol (2.636 m), i a l’esquerra el Pic de Regalesio (2.569 m.), aquí podeu pujar el Nérassol  o no, vosaltres mateixos, nosaltres l’hem pujat, evidentment, 40 minuts des de la Portella, hi ha un vista gloriosa. Tornem a la Portella (30 minuts més), ara portem prop de cinc hores parades incloses.

Seguim la circular,ara baixem en direcció NE per una preciosa vall en direcció l’estany de Pédourrés on arribem en 35 minuts més (5:15 h. des de el cotxe, parades incloses).

L’estay de Pédourrés

Anem girant al voltant del Nérassol, baixem en direcció S-SE fins a la Presa d’Arques, girem encara més en direcció S-SO fins a trobar-nos amb la ruta de pujada al primer pont de pedra (1:15 h. des de l’estay de Pédourrés), portem donc 6:30 h. des de el cotxe, tornem pel mateix camí de pujada i en 30 minuts més som al cotxe, total prop de 7 hores i 1.500 m D+.

Una volta encantadora però per bones cames, sense cap dificultat tècnica, la qualifico de dificultat moderada pel desnivell i la durada.

I com sempre us dic, camineu amb calma, sigueu prudents, que no es noti per on heu passat i si camineu sovint federeu-vos.

FITXA TÈCNICA

DISTÀNCIA:                           18,25 KM.

DESNIVELL POSITIU:                  1.493 M.

DESNIVELL NEGATIU:                 1.493 M.

DIFICULTAT:                          MODERAT

CIRCULAR:                            SI

TEMPS:                                7:00 A 8:00 HORES. (parades incloses)