dijous, 10 d’octubre del 2024

Artés - Font de les Tàpies - Mas les Tàpies - Forn de calç - Artés

Cantoni, 10 d’Octubre de 2024

Salt de les Tapies

Avui hem fet una volta prop d’Artés, molt i molt bonica, tenim racons a la nostra terra increïbles i en llocs imprevisibles, per això amb en Ramon tenim la costum de conèixer el territori a fons, per aquesta zona del Bages ja vàrem fer unes sortides fa un temps, que us vaig explicar en aquest blog, LES ROQUESALBES i una pedalada, LA SÈQUIA DE MANRESA, a quina més bonica.

APROXIMACIÓ

Cal anar fins a Artés, al carrer Arquitecte Gaudí, prop del carrer Montserrat podeu deixar el cotxe sense problemes.

RUTA

Agafeu el carrer Monserrat, on hi ha l’IES Miquel Bosch i Jové, seguiu  pel carrer 214 (Salvador Espriu) i cap el final on gira a la dreta trobareu un camí a la vostra esquerra, aquí aneu seguint les marques del PR.

Anireu seguint un senderet que va a parar a una pista ample i de bon caminar, deixareu can Vila a la vostra esquerra, 900 m. des de que preneu el sender.

Trobareu un trencant a la vostra dreta que baixa cap a la Font de les Tapies (1,8 km.), ara baixareu cap a la Font per un senderet que baixa ben decidit fins al Salt de les Tapies i la font del mateix nom, 2,2 km.

Salt de les Tapies

Sortiu per l’altre banda del torrent i agafeu un sender que puja ben decidit cap a la bonica casa de les Tapies, sortireu a un pista ample (2,9 km.) que us portarà a la casa en pocs metres (3,1 km.).

Les Tapies

Reculem fins on hem trobat el camí i anem seguint per la pista fins el centre d’art contemporani i sostenibilitat el Forn de Calç (4,5 km.).

Centre d’art contemporani i sostenibilitat el Forn de Calç

Passeu el torrent per una palanca i agafeu el sender de l’altre banda i aneu seguint les marques del PR, anireu a parar a una pista ample i poc després passareu pel costat de la casa de la Paloma (6,2 km.), ja teniu Artés a prop, aneu seguint i nosaltres hem entrat a Artés pel mateix carrer Montserrat, poc després arquitecte Gaudí i al cotxe.

Veiem les roques Albes i el Montcogul

Racons molt bonics pels voltants d’Artés, si hi aneu us agradarà segur, espero que en gaudiu molt.

I com sempre us dic, camineu amb calma, sigueu prudents, que no es noti per on heu passat i si camineu sovint federeu-vos.

FITXA TÈCNICA

DISTÀNCIA:                          8,65 KM.

DESNIVELL POSITIU:             157 M.

DESNIVELL NEGATIU:            157 M.

DIFICULTAT:                        FÀCIL

CIRCULAR:                          si

TEMPS:                               2:30 – 3:00 HORES. (parades incloses)