dilluns, 9 d’abril del 2012

LA BARRA DE FERRO

9 d'Abril de 2012
Avui amb el Joan hem anat a fer una bonica passejada pel Cabrerès, hem anat a veure salts d'aigua i cingleres altives, una circular de poc més de 2 horetes amb regals inclosos.
Teniu d'agafar la carretera BV-5207 que va de l'Esquirol a Tavertet, aproximadament a 4 km. de l'Esquirol trobareu un trencant a mà esquerra que porta a Cantonigròs i just devant un que porta a Sant Bartomeu Sesgorgues - El Moner, vosaltres agafeu aquest i cap a Sant Bartomeu s'ha dit. Podeu deixar el cotxe just a l'ermita de Sant Bartomeu, situada en un indret privilegiat, les vistes sobre la plana son espectaculars. Aqui comença la bonica circular d'avui, passeu just entre la rectoria i el cementiri, pujant una escala que hi ha, on ja trobareu un indicador que diu: "Sentfores per la cinglera", passareu pel devant de l'esglesia romànica del segle XII, molt bonica. Passeu el prat de darrera l'esglesia en direcció al bosc i la cinglera i ja trobareu un altre indicador que us portarà cap a la casa de Sentfores seguint la cinglera, anant cap a la vostra esquerra mirant la cinglera (Direcció Est).

Sant Bartomeu Sesgorgues, teniu d'anar per les escales del mig.
Rètol a l'entrada de Sant Bartomeu
La rectoria de Sant Bartomeu
Per acostar-nos al camí de la cinglera s'ha de baixar una reconada amb graons sense cap dificultat i després ja seguiu sempre la cinglera en direcció la casa de Sentfores i la Barra de ferro amb el seu salt d'aigua, fins la casa de Sentfores hi teniu aproximadament 20 minutets, a la casa hi ha un bon mirador per veure el salt de la Barra de ferro, us queda just al devant, a l'altre banda del torrent. Al darrera de la casa, per allà on arrivareu desde Sant Bartomeu hi ha un senderol que baixa directa a la riera, vigileu de no patinar, està indicat clarament.

Baixant cap a la cinglera
Sentfores
Indicador a Sentfores
Fins a baix el torrent hi ha 10 minutets més i aquí comença el divertiment, ja que tenim que pujar a l'altre banda del torrent, agafant un sender indicat, una mica més avall del bonic salt de la barra de ferro, aquest sender puja de dret i en la part més complicada hi ha unes cadenes que ens ajudaràn a pujar, és fàcil, però no val a badar.

El salt de la barra de ferro desde Sentfores
El fons de la Riera de les Gorgues
Els protagonistes
El salt desde el fons de la Riera
L'indicador del camí a seguir
Les cadenes
La riera de les Gorgues és molt bonica, neix als peus de Cabrera i Aiats, passa el pont de la Rotllada, la Foradada i va baixant cap el panta per tot un seguit de salts a quin més bonic, al anar tan enclotada és molt obaga i està plena de molses de tots els tons de verd, avui ens ha faltat el Sol, que fa els verds més vius, però així i tot l'espectacle s'ho mareix.
En deu minutets ja som dalt dels cingles, ara de la banda de l'Esquirol i agafem el camí en direcció Oest, cap a l'Esquirol, per tal de tornar a passar la Riera més amunt i visitar diferents salts d'aigua. L'espectàcle desde dalt és molt bonic, amb roques espectaculars. El camí passa bora el cingle, és un camí ample i de bon caminar.

Ja som a l'altre banda.
Desde aquesta banda veiem, una mica tapat pels arbres, Sant Bartomeu i la casa de Sentfores, així com el camí que hem fet per l'altre costat del torrent, ara caminem fins trobar un indicador que marxa clarament cap al fons de la Riera, la passem per un bonic indret on hi havia hagut un pont, ara ensorrat en la major part.

Indicador per tornar abaixar cap a la Riera
Aqui cap a la Riera altre cop.
Per aquí tornem a travessar la riera
 Fins el moment de tornar a passar la riera i pujar altre cop per la banda de Sant Bartomeu hem trigat 1:25 h, parades incloses i caminant amb calma, fruint de l'entorn, passem la riera per unes passeres i agafem el corriol de l'altre banda altre cop aigues avall, al cap de poca estona, 10 minutets, trobareu un sender que torna cap a la llera hi que ens condueix al Molí de l'eixerit, un altre salt d'aigua que val la pena visitar, reculem de nou cap el camí que ens portarà cap a Sant Bartomeu i una mica més enllà (5 minutets) hi ha un altre corriol que ens portarà a visitar el Salt del Tornall, molt bonic. Tornem a recular per agafar el camí de Sant Bartomeu i ara ja sempre amunt fins a trobar la carretera que va a Sant Bartomeu, aproximadament a 500 metres de l'ermita, només ens cal seguir la carretera cap a la nostra dreta i haurem tancat una bonica circular amb 2 - 2,30 hores.

Salt de l'eixerit
Salt del Tornall
Molses
Cap a Sant Bartomeu
Ben contents !!

Anònim ha dit...

TINC 65 ANYS I M'AGRADA LA MONTANYA,ET FELIÇITO PER L'EXPLICACIO I DETALLS.
EL MEU MAIL ES ELSEGUENT ..VADORET1@YAHOO.ES

Camina que caminaras ha dit...

Gràcies, ja veig que també ets dels veterans a la muntanya, felicitats !!

Fina ha dit...

Que bonica que sembla aquesta excursió, el troçet aquest que s'ha de pujar amb una cadena, és dificil? ho demano perqué el meu company pateix vertigen.
Gràcies per aquestes passejades tan ben explicades.

Camina que caminaras ha dit...

Perdona per no contestar-te abans, el tram de les cadenes és fàcil, està força protegit i a més és curtet, però s'ho mareix, es molt bonica la volta !!