dissabte, 1 de desembre del 2012

MATAGALLS, RUTA DE LES FONTS

01 de Desembre de 2012

Avui us explicaré una altre ruta per pujar al Matagalls, però en aquest cas una ruta fòra de rutes turístiques, on no trobareu gent, però si que haureu de fer servir l'orientació per tal de no extraviar-vos, els camins d'aquesta ruta estan poc indicats.
Agafeu la carretera BV-5301, que puja de Seva a Collformic, poc després del Brull, entre el km 29 i el 28 hi ha una font a ma esquerra, hi ha diferents espais per deixar el cotxe, aqui començarà la caminada.
Hi ha un espai amb un mur i dos bancs, una mica abans de la font, a ma esquerra de la carretera, just allà surt un senderol poc marcat, en direcció Nord, pujant de dret pel bosc de castanyers, el primer tram puja de sobte, els primers 15 - 20 minuts son de forta pujada fins que sortim al llom de la Serra de Font Pomereta, una mica per sobre de la font que ens queda a l'altre bassant. Veiem molt bé Sant Segimón, el cim del Pou d'en Sala, lluny, a la Garrotxa el Bassegoda i més enllà encara bona part del Pirineu.

Sant Segimón
Turó del Pou de'n Sala

El Bassegoda
El Ramon prop del Turó dels Esqueis
Anem marxant en direcció Est cap el Turó dels Esqueis (1.313 m.), ja veiem el pla de la barraca a l'altre banda, en direcció Sud-Est, prenem aquesta direcció fins que trobem la pista que porta a Sant Segimón, la seguim en sentit descendent en direcció al sot de la Fagetona, on hi ha un revolt a esquerres i un gran faig amb una branca trencada i caiguda, fins aquí hem trigat una horeta escasa i de moment hem trobat poca neu.

Aqui agafem la ruta de les fonts, cap a la dreta.
A la dreta, per sobre del camí hi ha la font de mossen Cinto, pero nosaltres agafem pel costat del torrent en direcció Est cap a la font dels Manlleuencs (5 minuts desde el Faig trencat), després la font de la Sardana (10 minuts) i la font de la Gavarrera (15 minuts), al final del Sot de la Fagetona hi ha un gorg molt bonic (30 minuts desde el faig trencat i 1:30 desde el cotxe), en aquest tram he trobat més neu, però no hem necessitat les raquetes que duiem a les motxil·les.

Prop de la font de la Sardana
Pujant pel Sot de la Fagetona
El petit gorg del final del Sot de la Fagetona
El camí es va perdent, ara teniu de pujar pel mig del bosc per anar a buscar el collet de la font a 1.557 m. d'alçada, ja veiem la gent que puja per la ruta normal desde Collformic i el Matagalls amb una bona pila de excursionistes al cim.

Ja veiem el cim, molt concorregut !!
Cim del Matagalls
Nosaltres anem pujant pel pla de les Saleres Velles fins al cim del Matagalls (1.696 m.), hem trigat poc més de dues hores, fa molt de vent i fred i no ens estem gaire estona al cim, tornem més o menys pel mateix cami, passant per la font del Matagalls, on fen paradeta per menjar i veure, després anem baixant seguint els amples lloms del Pla dels Ginebres, amb molt bones vistes de Montserrat, fins que a la nostra esquerra muntanya avall, veiem la reconada del Faig trencat i baixem de dret (3 hores desde el cotxe), allà agafem la mateixa ruta de pujada fins el cotxe, en total 3:45 hores, bona matinal, preciosa i lluny de les aglomeracions de la ruta normal, un plaer ja ho podeu ben creure !!.

La font del Matagalls, parada i fonda !!