dijous, 13 de desembre del 2012

PIC DE SALÒRIA (2.789 m.)

13 de Desembre de 2012

El primer cap de setmana d'Agost de 2009 vaig conquistar a la Quima per anar a passar-lo als Banys de Sant Vicenç, un preciós i familiar balneari que hi ha entre Pont de Bar i la Seu d'Urgell, aprofitant per anar a pujar el preciós i magnífic Pic de Salòria, cim culminant de l'Alt Urgell. (Cims comarcals de Catalunya).
Per mi es un gran plaer quan la Quima camina amb mi, i avui serà una passada, el cim que anem a fer és molt i molt bonic i la vista que hi ha és un privilegi, per tan el dissabte el matí anem cap Andorra i desde Aixovall, poc després de Sant Julià de Lòria i abans de Santa Coloma, just a la rotonda d'Aixovall tranqueu a l'esquerra en direcció a Òs de Civis, desde aqui agafeu una pista que tot passant per l'Hotel de Òs de Civis i en 7,7 km. puja fins el coll de Conflent a 2.180 m., una pista apte per vehicles 4 x 4, però també per turismes normals, poc a poquet es puja prou bé. Aqui deixem el cotxe, tenim el Pic just a sobre nostre, practicament dret al Nord, nomès cal pujar per una ampla cresta que ens portarà de dret al cim.

El Pic de Salòria i un dia esplèndit ....
Òs de Civis, desde la cresta.
Fent ruta cap el cim.
En poc més o meny una horeta ens plantem al cim, les vistes son tan boniques que no vull marxar, li vaig explicant a la Quima tot el que es veu, el Sotllo, el Verdaguer, La Pica, el Montcalm, el Comapedrosa, i ella m'escolta amb tota la paciència del mon, però també en gaudeix, potser més de la meva passió explicant-li, que no pas de les muntanyes en si.

Quina vista .....
.... el Comapedrosa ....

............
Al cim
 

La Quima amb la Pica al fons.
Al final anem baixant cap el coll altre cop, fem un volt per Andorra i tornem a fer nit als Banys de Sant Vicenç, jo tinc la mala intenció d'aixecar-me ben d'hora el diumenge i mentre la Quima fa tractament termal, jo aniré a fer el Costa Cabirolera, al Cadí, cim culminant del Berguedà.
El Salòria es mereix una visita, no us el perdeu !!

Titol: "Flor entre les flors"






Ja tenia totes les comarques en blanc fetes, bon ritme.