dijous, 6 de desembre del 2012

PUIGSOU o ROCACORBA (991 m.)

6 de Desembre de 2012

Ja us vaig explicar a l'article CIMS COMARCALS DE CATALUNYA que repasant bibliografia de muntanya vaig llegir en un llibre titulat SOSTRES COMARCALS DE CATALUNYA, del Jordi López Miquel, que sense tenir-ne intenció n'havía pujat 9 dels 41, per tan vaig decidir fer tots els que em faltaven, el primer va ser el PUIGSOU o ROCACORBA (8 de Març de 2009), una caminada apte per tots els públics, una mica aburrit de pujar ja que es fa per una pista apte per cotxes fins el mateix cim, però magnífic per les vistes i també pel Santuari de Rocacorba, prop del cim.
Per anar-hi agafeu desde Banyoles la GIV-5247 que va fins a Pujarnol, d'aqui surt una pista apte per cotxes, que puja fins el mateix cim, per tan, depenent de les ganes podeu fer la caminada tan llarga com volgueu. Jo vaig sortir del mateix poble, depenent del ritme, hi teniu de 1 hora a 1:30 hores, només cal seguir la pista fins el cim i allà us trobareu que hi ha una tanca que no ens permet arrivar fins el mateix cim, ja que hi ha les antenes que es veuem desde la major part de cims de les comarques veines.

El Puigsou desde el Santuari
No podreu anar més amunt, està tancat per les antenes.

Santuari de Sta Maria de Rocacorba desde el cim.
Ja hi som, Sta Maria de Rocacorba
 

Les vistes que hi han, però, us faran disfrutar una bona estona, després baixeu, en direcció Sud, fins el Santuari de Sta. Maria de Rocacorba, que s'ho mareix, nomès hi ha 5 - 10 minutets., La tornada pel mateix camí de pujada, per tan una horeta escasa fins a Pujarnol.
Hi podeu anar a qualsevol època de l'any i amb la quitxalla podreu disfrutar, si son molt petitons, pujeu més tros de pista amb cotxe, si son més grandets desde el poble està bé, s'han d'anar acostumant !!. Us agradarà, segur.

Vistes magnífiques en 360 º
Banyoles
El Far, Pla d'Ayats, Cabrera ......
Montseny
Pirineu