dissabte, 14 de novembre del 2020

VOLTA A CABRERA EN BTT

Cantoni, 14 de Novembre de 2020

El Colomer i el Plà d'Aiats al fons

No us penseu que he oblidat les dues rodes, he anat fent bicicleta tot l’any, es la millor manera per mantenir el sistema cardio vascular en bones condicions, per això avui us explicaré una sortida amb BTT pel Cabrarès, farem la volta a Cabrera, un paradís, ja ho veureu si la veniu a fer.

Podeu deixar el cotxe on vulgueu de Cantonigròs, agafeu la carretera que va cap Olot (C-153) i just passar l’antiga gasolinera teniu un camí a la dreta que baixa cap a la font dels enamorats, la deixareu a la dreta, just a l’inici del famós camí dels enamorats, seguiu la pista enllà i trobareu a pocs metres la font del rajolí, també a la dreta, i una mica més enllà, abans del revolt de paella a dretes hi ha un camí a l’esquerra que us portarà a la font del Faig, aquesta no raja quasi mai (1,9 km. des de el centre del poble).

Font del Faig

Avui us explicaré la ruta en km., no en temps, la bici és així, però la volta es pot fer tranquil·lament a peu, total son 20 km. més o menys.

A la font del Faig passeu el torrent i seguiu de dret deixant el fil del bestiar a la vostra dreta, el propietari l’ha posat fa poc i només cal passar el prat (NE) en forta pujada per trobar la pista per on cal seguir cap a l’esquerra (2 km.).

Seguiu la pista fins que passeu la C-153, just passar-la al coll del Bach i agafar la pista asfaltada que teniu al davant (2.9 km.), el camí porta a Comajoan, passant per el Colomer, just abans de la tanca de Comajoan, ja sota les parets del Plà deAiats, agafeu una pista que surt a ma dreta i en pujada (4.2 km).

Una meravella !!

Aquesta pista és molt i molt bonica, l’aneu seguint ignorant qualsevol pista que surti a dreta o esquerra, sempre per la principal, passareu unes fagedes espectaculars, deixareu el cobert de Sant Crist a l'esquerra (6,3 km.) ignorant la pista que hi porta, seguiu en direcció Falgars.

A l'esquerra Cal Sant Crist, vosaltres de dret.

Just abans que la pista faci un revolt molt pronunciat a esquerres i en baixada, preneu la pista que fa un gir de pràcticament 360º a la vostra esquerra i en pujada (7 km.), agafeu-vos fort que ara pujarem una estona.

A l'esquerra i amunt

Així puja ...

Pugem sense parar 1 km., som al punt més alt de la volta (8 km.), ara el camí gira altre cop quasi bé 360º i comença a baixar deixant uns bonics prats a ma dreta, abans es baixava pel mig dels prats, però fa anys vaig veure les roderes de uns 4x4 que es van entretenir a fer derrapades al mig del prat, entenc que els propietaris s’enfadin amb aquest tipus de personatges.

El camí baixa fins a passar el torrent (8.6 km.), en un pas molt bonic, aquest torrent s’ajunta amb altres torrents i al final acaba en el preciós salt de la Coromina, aquest torrent el vaig baixar fa anys, ja us he explicat que m’agrada explorar i es molt divertit, tot i que més val portar una corda, ja que hi ha un parell de llocs que s’ha de fer un rappel per anar més segurs.

Un cop passat el torrent

Ara el camí torna a pujar, passeu per la Casa Nova de Recons que la deixeu a la vostra dreta i ja aneu a parar a la pista que porta al peu de les escales de Cabrera a l’esquerra i cap a Sant Julià de Cabrera a la dreta (9.5 km.), ara anireu pla i avall per una pista emporlanada majoritàriament, aneu molt en compte, hi ha cotxes que es pensen que fan el Paris-Dakar i podríeu tenir un bon ensurt.

Collet de Sant Julià

Al final, després de un fort pujador sortiu al Collet de Sant Julià (13.1 km.), pista a la dreta aniríeu cap a la Vola o cap a Barcons passant per Sant Nazari, just d’aquest collet surt el sender per pujar a Cabrera per l’Osca i seguint la pista a l’esquerra passeu per Cal Vidrier, Sant Julià de Cabrera, amb unes vistes de Cabrera espectaculars, la Masallera i el seu Molí, després del Molí fareu un pujador i just en un revolt a esquerres surt una pista a ma esquerra per la que teniu que seguir (15.3 km.).

Passeu per Can Mont, on solen tenir-hi molts i molts ànecs i seguint la pista que passa deixant la casa a la dreta anireu a parar a la C-153 (16.9 km.), no tenim més remei que fer carretera fins a Cantoni (20 km.).

Des de Cal Mont ja es veu Cantoni

Si hi aneu us agradarà molt, tan a peu com en BTT, una volta curteta però molt bonica pel cor del Cabrarès que a mi em te enamorat, no ho puc evitar.

El nou seient

La Cardgirus

Entrenaments nocturns

Per cert, fa un anyet que porto un seient a les bicis que em va fer dubtar molt, es un seient curt, sense punta (DUOPOWER), per tal d’evitar castigar les parts baixes, nomes recolzes els isquios, us he de dir que es genial, ara no em veuria amb un altre seient diferent. Hi ha diferents marques i fins hi tot l’he posat a la Cardgirus, la bicicleta estàtica que jo faig servir per entrenar quan es fa fosc tan d’hora, tot i que faig sortides nocturnes. D’ara al Febrer faig BTT, després torno a agafar la bici de carretera que és la que més m’agrada.

En fi, recordeu que no s’ha de notar per on heu passat i si camineu sovint, ja sabeu, federeu-vos.