dissabte, 27 de febrer del 2021

DE MONDOIS A SANT MARTÍ DE QUERÓS (17 DE 20)

Cantoni, 27 de Febrer de 2021

SANT MARTÍ DE QUERÓS

Em vaig quedar amb les ganes d’explicar-vos una sortida cap a la banda de Querós i avui amb el Ramon hem anat a fer una sortida per poder-vos explicar la baixada fins a Sant Martí de Querós i així fer-nos passar les ganes de Guilleries profundes.

APROXIMACIÓ:

Aneu fins a Rupit, al final del pàrquing hi ha un carrer a ma dreta que passa la riera per un petit pont, en aquest punt poseu el comptador de km a 0.

Seguiu carrer enllà, anireu en direcció Sant Joan de Fàbregas i el Salt de Sallent, que ja el teniu explicat en aquest blog, a 2,6 km. trencant a la dreta cap a Fàbregas, vosaltres a l’esquerra cap a Mondois i la Riba de Sau, la pista és estreta però emporlanada, es passa be amb un turisme.

5,3 km. trencant cap a Mondois a l’esquerra, deixeu la pista emporlanada a la dreta, ara ja es camí, es passa be amb un turisme.

6,3 km., trencant a la dreta, ignorar-lo vosaltres de dret en pujada.

6,8 km., trencant a la dreta, ignorar-lo, vosaltres a l’esquerra en pujada, hi ha un indicador que diu Mondois. Sou a la casa del Corral.

7,8 km., sou a la casa de Mondois, trencant a l’esquerra cap a la Mare de Déu de Mondois, a la dreta cap al Vilar de Querós. Ara el camí ja es més dolent, jo us recomano deixar el cotxe aquí.

RUTA:

Seguiu la pista que va cap al Vilar de Querós, sense deixar-la mai, no us podeu pas perdre, passareu primer uns boscos d’Eucaliptus, més avall uns fantàstics boscos d’abets ben rectes i alts i després ja us ficareu a boscos d’alzines, passant per la casa del Vilar de Querós ben abandonada, al final de la pista comença el sender que ens baixarà a Sant Martí de Querós. Fins aquí uns 4 km., 45-60 minuts depenent del ritme.

BOSCOS D'ABETS

BOIRA A LA FONDALADA

EL VILAR DE QUERÓS

Ara agafem el corriol que ens portarà fins a Sant Martí, es un sender preciós que baixa ben decidit cap al pantà de Susqueda, pel mig d’alzines i molsa, poc indicat però evident, reseguireu tota la carena de la rectoria i al final desemboqueu de cara a la bonica i abandonada ermita de Sant Martí de Querós. 1,5 km des de el final de la pista (25-30 minuts).

MOLSA

L'ILLA DEL MAL SOPAR

Sant Martí de Querós es l’únic que va quedar fora de l’aigua del pantà de Susqueda del poble de Querós, ara soterrat al fons del pantà. El poble de Querós tenia poc més de 100 habitants el 1940, el 1967 amb la inauguració del pantà de Susqueda va quedar definitivament abandonat. Hi havia un pont, ara també sota l’aigua, que quan Susqueda està molt baix encara es pot veure, jo l’he vis i fins i tot l’he travessat.

PONT DE QUERÓS

Just al mig del pantà hi ha el turó del mal sopar, ara una illa, on diuen que Serrallonga va saltar per passar el Ter i fugir de les tropes del Duc de Cardona.

ENS HA AGRADAT MOLT

Fem la tornada pel mateix camí, en definitiva una sortida de 3 – 4 hores, parades incloses, amb un desnivell de  540 m., sortideta fàcil i molt bonica, aneu-hi que us agradarà.

I com sempre us dic, camineu amb calma, sigueu prudents, que no es noti per on heu passat i si camineu sovint federeu-vos.