dilluns, 10 de febrer del 2020

SALT DE SALLENT A RUPIT

Cantoni, 10 de Febrer de 2020

AL MIRADOR DEL SALT DE SALLENT
Ahir vaig anar amb l’Aida i el Nil fins el Salt de Sallent, prop de Rupit, una caminadeta curteta (1 h - 1:30 h en total), però molt bonica, apte per tots els públics, amb avis i nens, cap problema, segur que en gaudireu.

Per la zona del Cabrerès, on jo visc, hi teniu explicades, en aquest blog, multitud de caminades de tot nivell, aquesta es molt fàcil. Deixeu el cotxe a l’aparcament de Rupit, es paga per aparcar-hi, però només 2 € per tot el dia, al poble no s’hi pot entrar amb cotxe.

PONT PENJANT
ARA A L'ESQUERRA

Primer passarem el famós pont penjant, una aventura pels més menuts, així ja passem la riera de Rupit que anirem seguint, deixant-la sempre a la nostra dreta, aigües avall fins al Salt de Sallent.

RUPIT UN POBLE MOLT BONIC
Un cop passat el pont anem a la dreta en direcció a l’Església de Sant Miquel, just passada l’església hi ha un indicador a l’esquerra que diu Salt de Sallent, només cal seguir la ruta, ben fresada i marcada, sempre seguint la Riera i deixant-la a la nostra dreta, aigües avall.
Passarem pels Saltants del Rodor, més avall la Font Pomareda i a sota mateix el bonic Salt de Sabaters, els visitem i seguim avall.

SALTANTS DEL RODOR
AIXÍ ÉS EL SENDER ...
SALT DE SABATERS

FONT POMAREDA
Al final arribem al Salt de Sallent, queda a la dreta quan sortim a la pista que ve de Sant Joan de Fàbregas, a la dreta i cap al Far a l’esquerra. Seguim aquesta pista en direcció el Far uns centenars de metres fins a un mirador, hi ha la millor vista del Saltant.

SALT DE SALLENT, EL MÉS ALT DE CATALUNYA

EL SALT A SOBRE MATEIX
AMB L'AIDA I EL NIL
Gaudim de les vistes i del solet que ens fa avui, visitem el Salt des de sobre mateix, mangem unes taronges i anem tornant pel mateix camí, nosaltres hem trigat, parades incloses una horeta. També es pot tornar per la pista asfaltada que va de Sant Joan de Fàbregas a Rupit, però francament és més bonic el senderet que hem resseguit pel costat de la Riera. Si hi aneu us agradarà segur, tingueu present que es una ruta molt concorreguda els caps de setmana, potser l’únic inconvenient.