diumenge, 2 de febrer del 2020

VOLTA AL PUIG DEL VAQUER A LLANÇÀ (2 DE 20)

Cantoni, 2 de Febrer de 2020

CAMINS DE PEDRA SECA ...
Avui us proposo un petit tresor, amb en Ramon ens ho hem passat pipa, farem la volta al Puig del Vaquer, prop de Llançà, mar i muntanya en poc més de quatre hores. Anirem fins a Llançà, deixeu el cotxe on vulgueu del poble, la ruta comença prop dels Bombers, està a l’Avinguda dels Països Catalans, al final hi ha una rotonda que creua amb el carrer Sant Pere de Roda i Avinguda Antoni Margarits, d’aquesta rotonda surt la ruta que avui us proposo.

PUNT DE SORTIDA
Agafem el sender indicat com Itinerari 5, carrerada de Sant Pere de Rodes, seguirem sempre el GR-11 fins al coll del Perer. El camí fantàstic de caminar va pujant poc a poc, cada vegada millors vistes cap a Llançà fins que de cop i volta surt el Canigó (Ja explicat al blog), avui ben nevat, una joia. Anem caminant entre parets de pedra seca magistralment construïdes, una relíquia del passat que sens dubte cal conservar.

EL CANIGÓ
Arribem al Coll del Perer, l’indicador de baix diu 1:10 h, nosaltres hem tardat 45 minuts i mira que em anat fent, jo hi posaria 45 – 60 minuts, anar fent. Ens fa un dia tapadot i fa bo de caminar, però quan parem ens cal abrigar-nos.

COLL DEL PERER
Just al coll fem una escapada fins al Puig Vaquer (426 m.), cal agafar un sender que marxa en direcció Est, arribant al coll a la nostra esquerra, en sentit ascendent, va pujant entre garrigues i matolls, fresat, però una mica ocult, fins al cim 15 minuts. Vista excepcional cap tots els costats, el Monestir de Sant Pere de Rodes, magnífic es camufla amb el color de la roca, creiem que val la pena pujar-hi. Aquí esmorzem i gaudim de la pau, fins ara no hem trobat ningú.

VISTES A 360º
Tornem al coll pel mateix camí fins al Coll del Perer (Portem 1:20 des de la rotonda). Aquí deixem el GR, i seguim el sender que va avall, de dret indicat com a La Vall de Santa Creu. El camí va baixant molt fresat i clar, altre cop entre parets de pedra seca i amb cabanes de pastors, en visitem una, especialment interessant amb una entrada molt baixeta, però molt bonica, creiem que en diuen els corrals d’en Marcelet (15 minuts des de el Coll).

SANT PERE DE RODES AL FONS, BEN CAMUFLAT !!

Seguim baixant fins arribar al bonic poblet de La Vall de Santa Creu, 2:00 h des de la rotonda, ara podeu fer dues coses seguir la carretera que va cap a Port de la Selva o baixar a la llera de la Riera de la Vall i seguir un sender que hi ha, nosaltres hem seguit la carretera, després de les pluges de fa poc hem pensat que potser estaria en mal estat el sender que va ran de la riera, en qualsevol cas el temps es similar fins que trobem la carretera GI-612 de Port a Llançà.

SENDER AL COSTAT DEL CÀMPING
CAMÍ DE RONDA, DE DRET A LLANÇÀ

Si baixeu pel sender al trobar la carretera teniu d’anar a la vostra esquerra fins l’entrada del Camping Port de la Vall, si baixeu per la carretera hi aneu de dret.  Portem 2:30 h. Just al costat de l’entrada hi ha un sender a ma esquerra que pel costat mateix de la tanca del càmping ens porta al mar, a la platja del Port de la Vall, aquí ja hi tenim el camí de ronda, molt ben cuidat i arreglat, per tan a l’esquerra tot seguit fins a Llançà.

Passem per multitud de cales, sense deixar mai el camí de ronda, Cala Colomera, Els Brancs, Platja sota s’Arenella i ens plantem al Far de s’Arenella. Fins aquí prop de 3 hores, mengem una taronja, ens fem fotos ja que s’ho mereix i seguim, ara ja tenim gana.

FAR DE S'ARENELLA
Passem Platja de Belleu, Platja del Vaquer, Cap de Bol, Platja d’en Robert, Cau de Llop, les Tonyines fins que al final, a la Platja de la Gola anem a parar al Port de Llançà, el camí de Ronda es llarg, va fent entrades a les cales, però és molt i molt bonic de fer. Portem 4 hores des de la rotonda, el camí de Ronda l’hem fet amb 1:35 h., però no hem badat pas gens.

ARA FINS EL COTXE I JA HO TENIM
D’aquí al cotxe, dinar i cap a casa, en total hem trigat 4:15 h. parades incloses, jo diria que es una volta de 4:15 - 4:45 h., sempre per sota de les 5 hores, fàcil, preciosa i de bon fer, a mi m’ha agradat molt. Te 16,29 km. i 570 m. de desnivell positiu.

Com sempre us dic, camineu amb calma, gaudint del que veieu i si camineu molt sovint federeu-vos, feu-la que us agradarà segur.