dimarts, 12 de febrer del 2013

LA TALAIA DEL MONTMELL (861 m.)

12 de Febrer de 2013

El cim comarcal més alt del Baix Penedès es la Talaia del Montmell, de 861 m., està situada a la Serra de Montmell, el cap de setmana de Tots Sants de 2009, vaig conquistar a la Quima per anar a caminar i s'hi va apuntar, malgrat el nom del pic, TALAIA, que vol dir punt amb molt bona vista no vàrem endevinar el dia, ja que ens va fer un dia molt rúfol, sense gens de vista.

Al cim de la Talaia
Per anar-hi cal anar fins a Juncosa de Montmell, s'hi arriva per la T-2401 venint de la Bisbal del Penedès, just passat al poble, una mica més enllà del Km. 7 hi ha un trencant a ma dreta que porta a Ca la Jepa i a l'area recreativa forestal del Montmell, allà deixem el cotxe i agafem un sender que ens porta pel mig del bosc fins a l'esglesia nova de Sant Miquel, mig aterrada, en poc més de 5 minuts, passem la pista ample i de l'altre costat del cami surt un sender fins a trobar un altre pista ben marcada, la seguim fins a una tanca verde desde on surt un sender ben marcat que en forta pujada ens porta fins la bonica ermita de Sant Miquel, amb la boira que hi tenim es com una aparició quan la veiem.

No veiem vista, però es emocionant !!
Passada l'ermita de Sant Miquel
 El camí segueix per darrera l'absis i continua pujant fins a una mena de coll on hi ha a ma esquerra l'antic castell, que també apareix com un miratge, agafem direcció Nord-Est, per dirigir-nos cap el llom de la Serra i sempre per un bon sender fins el cim de la Talaia, ens estem una estona al cim, ja que no fa gaire fred, esperant si s'obre el dia i podem veure la vista que ha de èsser molt bonica, però res de res, no veiem res !!

El castell de Montmell
La Quima m'acompanya
En menys de una horeta hem fet el cim, 40 minuts de baixada i al cotxe, comque no tenim vista ens entretenim amb les flors del camí, hi tornaré per veure la vista !!