divendres, 22 de febrer del 2013

PUNTA DEL CURULL (1.021 m.)

22 de Febrer de 2013

El 28 de novembre de 2009 vaig anar a fer el cim més alt de la comarca de les Garrigues, sería el cim comarcal nº 35 dels 41 que n'hi ha, la veritat és que m'ho estava passant molt bé, però ja només en quedarien 6 després de la Punta del Curull i jo ja començava a patir per veure que faria després d'aquest magnífic periple per les comarques de Catalunya.

La Punta del Curull
Per pujar-hi hi ha molts camins, la Punta del Curull és sobre mateix de Vilanova de Prades, a mi em va semblar més atractiu pujar-hi per la banda Nord, desde una ermita anomenada Sant Miquel de la Tosca, vaig anar-hi desde Vinaixa, l'Albí i per la C-334 fins a Vilosell, d'allà agafar la LP-7013 que porta a la Pobla de Cèrvoles, just entre el km 8 i el 9, abans de passar el pont per sobre la riera de Sant Miquel, surt una pista a ma esquerra que porta fins a Sant Miquel de la Tosca on deixarem el cotxe.
El camí surt per darrera l'esglesia, es un sender pedregós que va pel mig de un bosc ben frondós de pins, hi ha unes marques vermelles i unes de PR, les seguim uns 5 minuts fins que ens desviem a la dreta deixant una ermita molt bonica a la nostra esquerra enfilada a una penya, es diu el Crucifix, anem seguint un fresat corriol fins que tornem a trobar unes senyals vermelles, en forma de rodona i creu, sortim a una ample pista que puja de Vilanova de Prades pel manteniment que hi ha prop de la Punta, la creuem i seguim pel corriol que surt de l'altre costat del camí, cada vegada hi ha millor vista, però encara no veiem la banda de Vilanova, ara ja seguim clarament en direcció sud en clara direcció al cim de Punta Curull. Al sortir a la carena s'obre tota la vista cap a la banda de Vilanova.

Cim de la Punta del Curull
Vilanova de Prades
Quan soc al cim, on hi ha un inicador metàlic, un pessebre i evidentment la senyera, mirant cap a l'Oest hi han unes antenes i més enllà una punta amb una torre de guaita que sembla igual d'alta que on estic, decideixo anar-hi i mesurar l'alçada amb el GPS, fins la Punta he tardat una mica menys de una horeta, en 10 minutets soc a la torre de guaita, la lectura del GPS dona 1.023 m., la Punta 1.021 m., jo en tot cas les he pujat totes dues.

Al fons, després de les antenes, torre de guaita 1.023 m.
La Punta del Curull, desde la punta sense nom, darrera les antenes.
Punta sense nom, 1.023 m.
De totes maneres totes les resenyes que vaig llegint hi ha unanimitat en que és la Punta del Curull el cim més alt de les Garrigues. La caminada d'avui ha sigut magnífica, aquesta zona del Montsant m'ha robat el cor !!
Entre pitos i flautes camino prop de tres hores, la tornada pel mateix camí, l'unic de diferent es que desde la punta sense nom segueixo la pista fins a tornar a agafar el corriol que surt a ma esquerra i que ens portarà de nou cap el Crucifix i Sant Miquel de la Tosca.

Ja en tinc 35 de fets !!